به گزارش «خودروشناس»، بی ام و سری 3 همچنان یک خودروی نمادین در کلاس سدان های لوکس کوچک است و بی ام و با رونمایی از نسل جدید سری 3 در نمایشگاه خودروی پاریس سال 2018 قصد دارد اطمینان حاصل کند که این سدان 4 در همچنان موقعیت خود را حفظ می کند. نسل جدید بی ام و سری 3 باز هم نسبت به قبل بزرگتر شده است ولی این افزایش سایز را با مقداری کاهش وزن خنثی کرده است.
در نگاه اول، افزایش اندازهٔ سری 3 جدید مشخص نیست و این سدان باواریایی هنوز هم بلافاصله بهعنوان یک سری 3 اصیل قابلشناسایی است. چراغهای جلوی خودرو که تمام LED هستند، زاویهدارتر از قبل بوده و به جلوپنجرهٔ کلیوی شکلی متصل شدهاند که حالا فرم تیزتری پیدا کرده است. نمای جانبی سری 3 حداقل تغییرات را تجربه کرده ولی فرم کاپوت پُف و برآمدگی بیشتری نسبت به قبل دارد. در نمای عقبی هم چراغهای باریکی دیده میشود که فرم کاملاً جدیدی داشته و با قبل متفاوت هستند.
در داخل نسل جدید سری 3، طراحان بیامو بجای نصب صفحهنمایش سیستم سرگرمی اطلاعاتی در بالای داشبورد، آنرا درون کنسول میانی تعبیه کرده و از این طریق کابین خودرو را از نسل قبلی متمایز کردهاند. این طرح جدید نمای یکپارچهای به کابین سری 3 جدید بخشیده است. این سدان لوکس آلمانی بهصورت استاندارد با ترکیب صفحه آمپر دیجیتالی 5.7 اینچی و صفحهنمایش سیستم سرگرمی اطلاعاتی 8.8 اینچی ارائه میشود اما امکان سفارش صفحه آمپر 12.3 اینچی و صفحهنمایش 10.2 اینچی هم برای آن وجود دارد.
نسل جدید سری 3 در اروپا در پنج مدل مختلف بنزینی و دیزلی عرضه میشود. مدلهای بنزینی 320i و 330i نام دارند که هردو به پیشرانهٔ چهار سیلندر مجهز هستند و به ترتیب 181 و 255 اسب بخار قدرت دارند. مدلهای چهار سیلندر دیزلی هم شامل 318d با 148 اسب بخار قدرت و 320d با 188 اسب بخار قدرت میشود؛ و نهایتاً بالاترین مدل سری 3 جدید در اروپا 330d نام دارد که از یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی دیزلی با 262 اسب بخار قدرت استفاده میکند. این مدل فعلاً تنها نسخهٔ شش سیلندر سری 3 در اروپا محسوب میشود. در این بازار صرفاً مدل 320d با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشود.
بیامو نسل جدید سدان جمعوجور خود را به مجموعهٔ گستردهای از فناوریهای پیشرفته مجهز کرده است. بهعنوانمثال، جعبهدنده بهمنظور تعویض دنده در زمانهای مناسبتر، میتواند با سیستم ناوبری و کروز کنترل تطبیقی کار کند. مثلاً برای کاهش سرعت خودرو در ترافیک، بجای استفاده از ترمزها جعبهدنده میتواند به دندههای سنگینتر رفته و از ترمز پیشرانه استفاده کند. علاوه بر این، سری 3 با استفاده سیستم کمکی ترافیک میتواند در ترافیکها تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت بهطور خودکار متوقف شده و دوباره شروع به حرکت کند. قیمت بیامو 330i در ایالاتمتحده از 40,200 دلار آغاز میشود که این رقم در مدل چهارچرخ محرک یا XDrive به 42,250 دلار افزایش پیدا میکند.