به گزارش خبرنگار «خودروشناس»، این بانک که شعار نوآوری در خدمت را سرلوحه کار خود قرار داده یکی از اصول مهم در بانکداری که حفظ محرمانگی و حریم خصوصی و اعتماد مشتریان است را نادیده گرفته و اطلاعات کامل درخواست مشتریان را در اختیار عموم قرار داده است.
همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، اطلاعات کامل فرد درخواست دهنده از قبیل کارت مبدا، کارت مقصد و حتی کد رهگیری درخواست وی در لیست در دسترس همگان قرار دارد و با ثبت کد رهگیری در بخش جستجو امکان دسترسی به ریز درخواست وی نیز ممکن است!
در ریز درخواست ها، حتی مبلغ درخواست،زمان تراکنش، شماره تماس و ... مشتری نیز قرار داده شده است.
این اتفاق حتی اگر سهواً رخ داده باشد نیز قابل چشم پوشی نیست و مسثله مهم حفظ محرمانگی مشتریان را زیر سوال برده است.
این بانک رازداری و امانتداری را ماموریت خود عنوان کرده اما این دو اصل زیر پا گذاشته است.
در بخشی از بیانیه ماموریت بانک مذکور آمده است : « ما اعتمادآفرینی، خلقاندیشی، صداقت و رازداری و امانتداری را از وظایف اصلی خود میپنداریم و به داشتن کارکنان فرهیخته، خلاق، صادق و متخصص افتخار میکنیم.»
پایگاه خبری خودروشناس به جهت حفظ حریم خصوصی این افراد، از قرار دادن آدرس مستقیم اینترنتی صفحه ای که اطلاعات مشتریان در وب سایت قرار داده شده، معذور است و تصاویر نیز به صورت مخدوش شده در خبر منعکس شده است. اما قطعاً مشتریان از نمایان بودن اطلاعات درخواستی خود در وب سایت این بانک رضایت نخواهند داشت چرا که دسترسی به این اطلاعات به راحتی در اختیار همگان قرار داده شده است!
پایگاه خبری خودروشناس برطبق قوانین مطبوعات کشور این حق را برای مدیران این بانک قائل است تا جوابیه بانک را منتشر نماید .
انتهای پیام/