بسته به نوع کلاس، برخی خودروها عمر کوتاهی دارند. برخی از شرکتهای تولیدکننده هستند که خودرویی را تا پنج سال بدون تغییر در خط تولید نگه میدارند؛ اما این بستگی دارد که عملکرد این خودرو در بازار فروش چگونه باشد.
اگر خودرویی حتی پس از بهروزرسانی نیز فروش درخورتوجهی نداشته باشد، سازنده ناچار خواهد بود این مدل را از خط تولید خود حذف کند. درادامهی این مطلب، پانزده خودرو از کلاسهای مختلف سواری و وانت و شاسیبلند را معرفی میکنیم که دیگر تولید آنها ازنظر سازنده سودآور نیست و تا سال ۲۰۱۹ از خط تولید حذف خواهند شد. این خودروها از سازندگان مختلفی از فورد و کادیلاک گرفته تا فولکسواگن را شامل میشوند. برخی خودروهای این فهرست اتفاقا محصولاتی محبوب و دوستداشتنی هستند؛ اما بسیاری دیگر کمطرفدارند و نبودشان با بودنشان خیلی فرق ندارد.
آلفارومئو 4C کوپه
آلفارومئو 4C وقتی به بازار ایالات متحدهی آمریکا معرفی شد، بهدلیل طراحی زیبا و تواناییهای حرکتی شبیه به خودروهای کارتینگ توجه زیادی را توانست به خود جلب کند. زیر کاپوت 4C پیشرانهی چهارسیلندر توربو با قدرت ۲۳۷ اسببخار قرار دارد که باتوجهبه وزن بسیار کم ۱۲۰۰کیلوگرمی 4C، آن را در ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت میرساند. باوجوداین، متأسفانه همهچیز بر وفق مراد نیست و آلفا قصد دارد تولید مدل کوپه را متوقف کند. البته آلفارومئو خبر خوبی هم برای طرفداران 4C دارد و آن ادامهی تولید مدل اسپایدر این خودرو برای چند سال دیگر است. درضمن، بهینهسازیهایی هم روی مدل اسپایدر در آینده انجام خواهد شد.
کادیلاک ATS سدان
باتوجهبه تغییراتی که در کارخانهی جنرال موتورز داده میشود و اینکه خط تولید این شرکت در وارن میشیگان نیز دردست نوسازی قرار دارد، تولید کادیلاک ATS سدان پس از پایان تولید مدلهای ۲۰۱۸ این خودرو متوقف خواهد شد. جنرال موتورز تأکید کرده فقط تولید مدل سدان ATS متوقف خواهد شد و تولید مدل کوپهی آن همچنان ادامه خواهد یافت و مشتریان میتوانند از بین سه نوع قوای فنی مختلف، یکی را برای خودرو خود انتخاب کنند. این پیشرانهها شامل پیشرانهی ۲لیتری توربو با ۲۷۲ اسببخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور و پیشرانهی ۳.۶لیتری V6 با قدرت ۳۳۵ اسببخار و گشتاور ۳۸۶ نیوتنمتر و پیشرانهی ۳.۶لیتری تویینتوربو V6 با قدرت ۴۶۴ اسببخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتنمتری متعلق به مدل ATS-V هستند.
شورولت City Express
تیرماه گذشته بود که جنرال موتورز اعلام کرد تولید خودرو ون شهری شورولت سیتیاکسپرس را متوقف خواهد کرد. ازآنجاییکه این خودرو ون از سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی شده بود، خیلی پرطرفدار نیست و کسی بابت توقف تولید آن ناراحت نخواهد شد. شورولت سیتیاکسپرس از پلتفرمی یکسان با نیسان NV200 استفاده میکند؛ اما در بازار فروش نتوانسته به پای رقیب ژاپنیاش برسد و فروش آن از زمان رونمایی تاکنون، حتی به سیهزار دستگاه هم نرسیده است.
شورولت کروز
شورولت پس از دَه سال قصد دارد تولید پرفروشترین محصولش، یعنی کروز را متوقف کند. شورولت کروز یکی از رقیبان هوندا سیویک محسوب میشود و از سال ۲۰۱۵ تاکنون، بیش از ۳.۵میلیون دستگاه از آن فروخته است. اخیرا و با افزایش تمایل خریداران به خودروهای کراساوور و اسیووی، فروش این خودرو نیز کاهش پیدا کرده؛ بههمیندلیل، شورولت قصد دارد تولید کروز را متوقف کند.
شورولت ولت
همانند شورولت کروز، شورولت ولت هم از زمان ورود به بازار در سال ۲۰۱۰ عملکرد خوبی در بازار داشت. شورولت ولت یکی از اولین خودروهای هیبریدی در کلاس خود بود و در سالهای اول، فروش بسیار خوبی داشت. نسل بعدی این خودرو هم که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، به فروش یکصدهزاردستگاهی در همان سال دست یافت. بااینحال پسازآن، فروش ولت کاهش یافت و حال جنرال موتورز قصد دارد فروش این خودرو را متوقف کند.
انتهای پیام/