به گزارش «خودروشناس»، به گفته معاون وزیر صنعت اندونزی، Airlangga Hartarto، کارخانه هیوندای در این کشور ظرفیت تولید سالانه 250 هزار دستگاه خودرو را خواهد داشت. وی هم چنین اعلام کرد که قرار است 47 درصد از خودروهای تولید شده در بازار بومی به فروش برسند و 53 درصد دیگر به بازارهای جنوب آسیا و استرالیا صادر شوند.
این کارخانه اولین مرکز تولید هیوندای در جنوب آسیا خواهد بود و کمک می کند تا این خودروساز کره ای وابستگی خود به چین را کاهش دهد که در آنجا فروش این خودروساز به خاطر چالش های دیپلماتیک بین دو کشور کاهش یافته است.
یکی از دلایلی که هیوندای اندونزی را برای این کار انتخاب کرده آن است که این کشور منابع زیادی از نیکل دارد که مواد اولیه اصلی در تولید باطری های لیتیوم یونی است.
علیرغم حضور موفق هیوندای در چندین بازار جهانی، این خودروساز برای حضور در بازار جنوب آسیا با چالش مواجه بوده است. به عنوان مثال، این خودروساز در اندونزی تنها 1372 دستگاه خودرو را از ژانویه تا اکتبر سال جاری فروخته است. در مقابل، تویوتا در همین دوره فروشی 463565 دستگاهی را ثبت کرده است.
سرمایه گذاری 880 میلیون دلاری هیوندای در اندونزی مدت کمی پس از آن اعلام شد که این خودروساز از سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در Grab، شرکت اشتراک سواری محلی، خبر داده بود.
انتهای پیام/