به گزارش «خودروشناس»، شلبی GT500 از موتور دست ساز 5.2 لیتری V8 با یک سوپرشارژر 2.65 لیتری تیپ Roots بهره می برد. این موتور که گفته می شود قدرتی در حدود 700 اسب بخار تولید می کند، GT500 را به قدرتمندترین موستانگ جاده ای تاکنون تبدیل کرده است.
GT500 با تجهیز به میل لنگ فیبر کربنی و گیربکس هفت سرعته دو کلاجه Tremec دارای شتاب صفر تا صد حدود 3.5 ثانیه خواهد بود.
GT500 با گلگیرهای جلوی عریض تر از رینگ های 20 اینچی با تایرهای Michelin Pilot Sport 4S بهره می برد.
این خودرو علاوه بر ظاهر عریض تر خود، به واسطه دماغه تهاجمی تر و اسپویلری استاندارد در عقب و مواد کامپوزیتی جدید برای دیفیوزر، از مدل های پایین تر موستانگ متمایز می شود.
گفته می شود جلوپنجره و ورودی های هوای بزرگ تر، خنک کنندگی موتور این خودرو را 500 درصد افزایش می دهند. کاپوت این خودرو دارای یک دریچه 71 در 79 سانتی متر و روکش آلومینیومی قابل جابه جایی برای استفاده در باران است.
کابین شلبی GT500 دارای نمایشگر تجهیزات 12.0 اینچی، هایلایت های فیبر کربنی روی داشبورد، تریم نیمه جیر روی پانل های در و سیستم سرگرمی اطلاعاتی Sync 3 با نمایشگر لمسی 8 اینچی است.
از آپشن های این خودرو می توان به صندلی های مسابقه ای ریکارو، سیستم صوتی 12 بلندگوی B&O Play و صندلی های برقی با تزئینات جیر اشاره کرد.
فورد موستانگ شلبی GT500 از سه ماهه شوم امسال در ایالات متحده به فروش می رسد.
انتهای پیام/