به گزارش خبرنگار «خودروشناس»، اسنپ با انتشار بیانیهای از تغییر لوگو برای مجموعهی اسنپ و ریبرندینگ خانوادهی محصولات اسنپ خبر داد. به نظر میرسد اسنپ در نظر دارد تا در اولین قدم به یکپارچهسازی برند محصولات خود اقدام کرده و سپس هماهنگی و یکپارچه سازی محصولات و سرویسهایش را وارد مراحل بعدی کند.
در حال حاضر تمام کاربران اسنپ بعد از به روزرسانی اپلیکیشن خود میتوانند با این تغییر همراه باشند.
با شروع این تغییر بزرگ اما اکثر کاربران در فضای مجازی لوگوی جدید این شرکت را به سخره گرفته و آن را یک کپی ناشیانه از برندهای خارجی نامیده اند.
بسیاری از کاربران به شباهت های لوگوی جدید به برندهایی همچون اسپاتیفای و یاهو اشاره داشته اند.
کاربری در توئیتر نسبت به تغییر لوگوی اسنپ عنوان کرده است: «اسنپ با این اپدیت لوگو نشون داد کپی کردن تو خون ایرانی جماعته »
کاربر دیگری نیز عنوان کرده است: « من منطق پشت علامت تعجب را درک نکردم. اما منتظرم با محتواهای جدید، از هدف پشت این مورد، اطلاع پیدا کنم. به شکل حروف لوگوتایپ #اسنپ که دقت میکنم، حتی در حروف p و s نیز، بسیار به #اسپاتیفای شبیه است.»
البته موارد زیادی از انتقادها به تغییرات لوگو و ظاهر برندهای مختلف وجود داشته که با مرور زمان منتقدین موضع خود را تغییر داده اند و ظاهر جدید از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار گردیده است.
طراحی لوگو کاری فراتر از گذاشتن هویت بصری یک برند در یک قاب است. لوگو اغلب در نگاه اول تاثیر بسزایی در درک و احساس مشتری از شرکت و همچنین تصمیمگیری او برای خریداری محصول آن شرکت دارد.
باید منتظر ماند و دید شروع این تغییرات و احتمالاً تغییرات بعدی دیگر چه تاثیری در محبوبیت و فعالیت این استارتاپ موفق در کشور در پی خواهد داشت.
نظر شما در خصوص لوگوی جدید اسنپ چیست؟
انتهای پیام/