به گزارش «خودروشناس»، در بیانیه ای از وزارت حمل و نقل ایالات متحده آمده است که این سازمان ضرورت و تناسب استانداردهای ایمنی خود در زمینه خودروهای خودران را بازبینی خواهد کرد و گام هایی جدی در راستای ادغام تکنولوژی های جدید با تضمین ایمنی بر می دارد.
این امر می تواند قوانینی را شامل شود که تنها به زمانی مربوط هستند که راننده انسانی پشت فرمان است و در واقع درها را به روی خودروهای کاملا بدون ناظر باز می کند.
در حال حاضر، خودروسازان باید بیش از 70 استاندارد ایمنی خودرویی را در ایالات متحده رعایت کنند که بسیاری از آن ها وجود یک راننده انسان پشت فرمان را متصور هستند. گفته می شود جنرال موتورز اوایل سال جاری به عنوان بخشی از خدمات اشتراک خودرویی خود در سال 2019 درخواستی برای استفاده از خودروهای بدون فرمان یا پدال را ارائه داده اما هنوز این امر تایید نشده است.
بخش خودران گوگل، Waymo نیز تصمیم دارد سال آینده ناوگان اشتراک خودرویی خودران را عرضه کند اما این خودروها همچنان دارای کنترل فیزیکی خواهند بود.
اگرچه خودروهای خودران هنوز در استرالیا نیز جا نیفتاده اند اما اقداماتی مهم در زمینه قوانین مربوط به آن ها انجام شده است.
معاون نخست وزیر و وزیر زیرساخت ها، حمل و نقل و توسعه محلی استرالیا، مایکل مکورمک به تازگی از سرمایه گذاری 9.7 میلیون دلاری برای دفتر تکنولوژی های حمل و نقل آینده خبر داده است.