به گزارش «خودروشناس»، طراحی نسل هشتم گلف قرار است کاملا تحول یابد و طبق طرح اولیهای که اوایل 2018 در جلسه فولکسواگن با تامینکنندگان قطعات خود منتشر شد، نسل جدید صاحب ستون C عریضتری خواهد شد.
نسخه GTI این نسل نیز با الهام گرفتن از کانسپت GTI TCR که اوایل امسال معرفی شده بود، از ورودیهای هوای بزرگی بهره میبرد. فولکسواگن از گلف هشت برای معرفی پیشرانه قدرتمند 48 وولتی هیبریدی ملایم خود استفاده خواهد کرد.
از این پیشرانه احتمال قوی در نسخههای R و GTI استفاده خواهد شد و اگرچه نسخههای بنزینی و هیبریدی این خودرو عرضه خواهند شد، اما فولکسواگن برنامهای برای عرضه نسخه الکتریکی نسل هشتم گلف ندارد زیرا مدت کوتاهی پس از معرفی این مدل، خانواده الکتریکی فولکسواگن یعنی ID کار خود را شروع خواهد کرد. رنج نسخههای متعدد گلف سادهتر خواهد شد و به نظر میرسد که نسخههای سه در و استیت در نسل جدید وجود نخواهند داشت.
با توجه به تمایل بیشتر مردم به خودروهای شاسی بلند و کراساوور و همچنین، هزینههای تولیدی سنگینی که خودروسازها برای ساخت خودروهای سواری سنتی دارند، فولکسواگن میخواهد خریدارانی که به دنبال جایگزین خودروهای بزرگ و مرغوب خود با مدلهای کوچکتر هستند را به خود جذب کند. به عنوان مثال، صاحبان پیشین بامو سری3 و مرسدسبنز Cکلاس میتوانند اهداف خوبی برای فولکسواگن باشند زیرا گلف با ارائه فضای داخلی و فضای بار بیشتر در مقایسه با دیگر مدلهای همسگمنت خود، میتواند توجه این افراد را جذب کند. گلف جدید در مقایسه با هاچبکهای رقیب خود، فاصله بینمحوری بیشتر و فضای بار بزرگتری دارد.
انتظار میرود که فضای داخلی خودرو نیز بسیار مدرن و مجهز باشد و حداقل در نسخههای گران قیمتتر، هیچ نوع دکمه رایجی وجود ندارد و همه گزینهها از طریق صفحات و دکمههای لمسی کنترل خواهند شد. کلاس بیشاف، رییس بخش طراحی فولکسواگن گفته است که فضای داخلی Mk8 «کاملا» دیجیتالی است و تنها قطعه سنتی و رایجی که در آن دیده میشود، فرمان رانندگی خواهد بود.
ارتقای پلتفرم Mk7
نقطه شروع نسل بعدی گلف، نسخه ارتقایافتهای از پلتفرم همهکاره فولکسواگن یعنی MQB است که منابع نزدیک به فولکسواگن گفتهاند در ساخت نسل هشتم گلف، از مواد سبکوزنی در این پلتفرم استفاده شده و انتظار میرود که شاهد کاهش 50 کیلوگرمی وزن کلی خودرو باشیم. فرآیند تولید فولکسواگن نیز تغییراتی داشته و گفته شده که زمان ساخت هر دستگاه خودرو، کاهش یافته است. این یکی از اجرای کوچک برنامه بزرگ فولکسواگن برای هر چه بهتر اداره کردن فرآیند تولید و عرضه پرفروشترین مدل فولکسواگن است. اگرچه هنوز زمان نسبتا زیادی برای رونمایی رسمی گلف جدید باقی مانده است، اما فولکسواگن میگوید که از طراحی نهایی خودرو راضی است و نمیخواهد تغییری در آن ایجاد کند. مایکل مائر که در حال حاضر یکی دیگر از مدیران طراحی فولکسواگن است، مسئول طراحی مدلهای فعلی پورشه نیز بوده است.
افرادی که آخرین مدلهای آجری گلف جدید را دیدهاند، میگوید که فولکسواگن از طراحی آشنا و کلاسیک مدلهای پیشین این هاچبک استفاده کرده و ابعاد و عناصر طراحی آشنا را میشود را در آن دید. با این وجود، توجه به طراحی برخی جزئیات کوچک خودرو است که باعث انقلابی بودن طراحی نسل جدید خواهد شد. برخی ویژگیهای طراحی شاخص که در گزارشات اینترنتی از آنها حرف زده شده، جلوپنجره افقی باریک با چراغهای جلوی زاویهدار کوچکتر نسبت به نسل فعلی و چراغهای جدید LED است.
گزینههای مختلف در بخش پیشرانه
نسل جدید گلف از رنج وسیعی از پیشرانههای مختلف بهره خواهد برد. پیشرانه هیبریدی ملایم 12 وولتی برای نسخههای پایه و رنج وسط است. پیشرانه 1.5 لیتری TSI ACT بنزینی نسل فعلی گلف نیز به نسل جدید منتقل خواهد شد، اما در کنار آن، دو پیشرانه جدید 1 لیتری 3 سیلندر بنزینی و 1.5 لیتری دیزلی جدید نیز وجود خواهد داشت که آن هم به شکل پیشرانه هیبریدی ملایم عرضه میشود. به نظر میرسد که فولکسواگن میخواهد با استفاده از سیستمهای هیبریدی ملایم، فشار وارد شده به موتور دیزلی را کاهش دهد و همچنین، میزان تولید دیاکسید نیتروژن (NOx) را در سطح استاندارد نگه دارد.
یکی دیگر از شایعات جالبی که شنیده شده، این است که پیشرانههای 1 لیتری بنزینی نسل جدید ممکن است توربوشارژ نشوند و در عوض، ممکن است به نوعی موتور جنراتور/استارتر جدید که فعلا SGM نام گرفته، اتکا کنند. ایده آنها این است که SGM میتواند به اندازه لازم، اسببخار و گشتاور بیشتری برای پیشرانههای پایه تامین کند و نیازی به نصب پیچیده سیستمهای توربوشارژ وجود نداشته باشد.
حضور پررنگتر تکنولوژی
منابع فولکسواگن گفتهاند که گلف بعدی «همیشه متصل» خواهد بود. نسل هشتم گلف با استفاده از eSim Car مخصوصی که در توآرگ جدید هم دیدیم، اتصال همیشگی با اینترنت خواهد داشت و میتواند از نقشههای 3بعدی جهتیابی، رادیوهای هیبریدی که همیشه قویترین سینگالها را پیدا میکنند و اطلاعات آنلاین مثل ترافیک مسیرهای انتخابی با نزدیکترین پمپهای بنزین استفاده کند. اتصال همیشگی همچنین اجازه میدهد که سیستمهای گلف و البته هر خودروی متصل دیگری از سوی فولکسواگن، بتوانند توپرگرافی (ویژگیهای جغراافیایی) جادهها را از طریق نقشهبرداریهای 3بعدی بخوانند و به عنوان مثال، خودرو را برای سر پایینی رفتن یا یک پیچ تند، آماده کنند.
سیستم خودران نیز یکی از فناوریهای اساسی گلف جدید خواهد بود. فولکسواگن قصد دارد با تحقیق و توسعه سنگین و پرهزینهای که روی این فناوری انجام داده، محصولات خود را به حداقل نوعی سیستم خودران مجهز کند. کارلهاینز هل، مدیر بخش مجموعه خودروهای کوچک فولکسواگن میگوید: گلف بعدی فولکسواگن را به دوره خودروهای تمامامتصل خواهد برد که همه به نوعی فناوری خودران مجهز هستند. نسل جدید بیشتر از همیشه، نرمافزارهای اجرایی خواهد داشت و همیشه آنلاین خواهد بود. پنل ابزار دیجیتالی و سیستمهای کمکرسانی نیز باعث ارتقای وضعیت اتصال و ایمنی خودرو میشوند.
انتهای پیام/