به گزارش «خودروشناس»، ایمنی در خودروها برای تمای سرنشینان یکسان نیست طبق آخرین تحقیقات موسسه بیمه و ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) سرنشینان جلو خودرو در امنیت بالاتری نسبت به سرنشینان عقبی قرار دارند حتی در تصادفاتی که دو خودرو به صورت شاخ به شاخ برخورد داشته اند.
با توجه به بررسی های صورت گرفته در سال 2014 در رابطه با صدمات وارده به سرنشینان عقب خودرو؛ نتایج نشان می دهد که حتی با وجود بستن کمربند ایمنی این سرنشینان دچار صدمه و حتی در مواقع تصادف از جلو منجر به از دست دادن جان سرنشینان عقب خودرو شده است.
به اعتقاد IIHS، روند پیشرفت ایمنی برای سرنشینان جلو خودرو تکامل یافته اما ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو هنوز نیازمند پیشرفت است.
طبق تحقیقات IIHS بر روی 117 تصادف که سرنشینان عقب خودرو در آن ها کشته شده اند و یا درچار صدمه شدید شده اند؛ اکثر این صدمات از ناحیه سر و قفسه سینه بوده است. به نظر می رسد صدمه وارد شده به قفسه سینه به دلیل نیروی کمربند ایمنی و صدمه وارد شده به قسمت سر به دلیل برخورد این ناحیه به اجزای داخلی کابین است.
دیوید هارکی (David Harkey) مدیر موسسه IIHS در بیانیه اظهار داشته اند: خودروسازان تلاش زیادی برای حفظ ایمنی راننده و سرنشینان جلو خودرو انجام داده اند و بدین منظور، تست تصادف برای ارزیابی ایمنی راننده و سرنشینان جلو از دو گوشه کاپوت انجام شده است. امیدواریم این سطح از ایمنی و اقدامات برای سرنشینان عقب خودرو نیز صورت گیرد.
نتایج این تحقیق و تحقیقات آتی توسط موسسه IIHS به منظور ایجاد نوعی تست برای حفاظت و ایمنی سرنشینان عقب خودرو استفاده خواهد شد.
انتهای پیام/