به گزارش «خودروشناس»، بر اساس مطالعات انجام شده روی ۶۰٫۰۰۰ نفر از مالکان خودروهای جدید، میزان رضایت آن ها از کیفیت صدا، تماس های تلفنی و مسیر یاب، مورد بررسی قرار گرفت. از میان این ۶۰٫۰۰۰ نفر، تنها ۵۶ درصد اذعان کردند از سیستم رسانه ای خودروی خود، به طور کامل رضایت دارند. این درصد، بدون در نظر گرفتن نوع خودرو و برند سازنده است. اما بررسی های بیش تر مشخص کرد از میان خریداران خودروها، مالکان تسلا، راضی ترین به حساب می آیند! در واقع ۸۶ درصد از خریداران محصولات تسلا به خوبی توانسته اند با سیستم چند رسانه ای و نرم افزارهای نصب شده در خودروهای این شرکت آمریکایی، ارتباط برقرار کنند. سیستم IVI تسلا در حقیقت توانست کاربردی تر از سیستم های مشابه از جمله iDrive ب ام و، Sync3 فورد و Uconnect4 فیات کرایسلر ظاهر شود.
از میان موارد نام برده، تنها iDrive ب ام و با کسب ۸۰ درصد از رضایت خریداران، توانست رقابتی نزدیک را با تسلا رقم زند. در نقطه مقابل، لکسوس، هوندا و آکورا به ترتیب با ۴۶، ۵۰ و ۵۲ درصد کسب رضایت از خریداران، بدترین سیستم های چند رسانه ای را در بین نشان های خودروسازی داشته اند.
“کلی فانخوزه” (Kelly Funkhouser) یکی از برنامه نویس های مالتی مدیا در صنعت خودروسازی، معتقد است یک سیستم چند رسانه ای خوب، سیستمی است که بتوان به راحتی شیوه کار کردن با آن را آموخت و هر روز به همان راحتی با آن کار کرد. او در ادامه می گوید: “سیستم باید پاسخ گوی نیاز سرنشینان باشد، نه دچار تنبلی و کندی! همچنین کنترل ها و راه های دسترسی به تنظیمات آن نیز باید به سادگی انجام گیرد.”
انتهای پیام/