به گزارش «خودروشناس»،ولی ملکی در خصوص راههای برون رفت از مشکلات صنعت خودرو در شرایط سخت ارزی اظهار داشت: در شرایط بحران ارزی، یکی از راهکارها می تواتد ممنوعیت واردات خودرو و به تبع آن جلوگیری از خروج ارز از کشور باشد.
نماینده مردم مشکین شهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار دوم این است که دست کم ارز ثانویه برای خودروساز و همچنین به منظور تامین قطعات ضروری تخصیص داده شود زیرا درصورتیکه همین تعداد خودروی حداقلی نیز تامین نشود بازار قابل کنترل نخواهد بود و اوضاع بدتر می شود.
وی افزود: راهکار دیگر این است که در مورد قیمت های مصوبی که در حال حاضر خودروسازان داخلی اقدام به فروش بر اساس آن می کنند و خودروسازان و بخصوص قطعه سازان در مورد آن معترض هستند تجدید نظر صورت گیرد، در غیر اینصورت مشکل حاد دیگری پیش خواهد آمد و ممکن است فعالیت این اصناف متوقف شود.
ملکی با اشاره به تصویب طرحی در کمیسیون صنایع و معادن که بر اساس آن خودروسازان موظف به اسقاط یک خودرو فرسوده به ازای هر 4 خودرو تولیدی هستند گفت: طرح ساماندهی خودرو را همکاران دیگر ارائه کرده و کمیسیون صنایع موظف بود این طرح را تعدیل کند، بنابراین بندی به طرح اضافه شد و بر اساس آن خودروسازان موظف شدند به ازای هر 4 خودرو تولیدی، یک خودرو فرسوده را از رده خارج کنند.
وی افزود: هر زمان که واردات خودرو از سر گرفته شود وارد کنندگان نیز موظف یه اسقاط خودرو فرسوده مطابق با ضوابط هستند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص زمزمه های واردات اتوبوس دست دوم به منظور استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: تولیدکنندگان داخلی تقریبا به حالت توقف رسیده اند و نیاز کشور از این طریق برطرف نخواهد شد.
وی افزود: برای بهبود ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، دولت لازم است برنامه خود را اعمال کند.
انتهای پیام