به گزارش «خودروشناس»، فوکوس ST واگن همچون همتای هاچ بک خود با موتور 2.0 لیتری اکوبلو دیزلی با قدرت 140 کیلووات و گشتاور 400 نیوتون متر یا 2.3 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 206 کیلووات یا گشتاور 420 نیوتون متر موجود است.
هر دوی این موتورها با گیربکس دستی شش سرعته عرضه می شوند در حالی که موتور بنزینی آن با گیربکس اتوماتیک هفت سرعته نیز همراه می شود.
از آنجا که این خودرو تنها به صورت دیفرانسیل جلو ارائه می شود، ST بنزینی دارای دیفرانسیل لغزش محدود با کلاج های هیدرولیک است در حالی که نسخه دیزلی آن از سیستم توزیع گشتاور مبتنی بر ترمز بهره می برد.
تمام نسخه های ST از تایرهای میشلین Pilot Sport 4S، ترمزهای بزرگ در جلو و عقب، سیستم تعلیق اصلاح شده و سیستم هدایت فرمان سریع تر بهره می برند.
یک بسته ارتقایی عملکرد برای ST بنزینی ارائه می شود که شامل دمپینگ های کنترل مداوم، حالت رانندگی پیست و کنترل استارت است.
از ویژگی های استاندارد در این خودرو می توان به صندلی های اسپرت ریکارو در جلو، اهرم دنده آلومینیومی، پدال های آلیاژی، رکاب های در، رینگ های آلیاژی 18 اینچی و یا آپشن 19 اینچی اشاره کرد.
فورد هنوز عملکرد ST واگن را اعلام نکرده است اما احتمالا کمی کندتر از همتای هاچ بک آن خواهد بود. ST هاچ بک با موتور 2.3 لیتری خود شتاب صفر تا صد کم تر از 6 ثانیه دارد.
انتهای پیام/