به گزارش «خودروشناس»، این در حالی است که بامو قصد عرضه این خودرو را تا پیش از سال 2021 ندارد. با وجود فاصلهای حداقل دو ساله تا زمان رونمایی و عرضه، بامو کمپین تیزری این خودرو را آغاز کرده و اولین تصویر از فضای کابین و داشبورد آن را منتشر کرده است.
در این تصاویر نمایشگر بزرگ و منحنی شکل نصب شده در میان داشبورد به خوبی مشخص است که هم نقش سیستم سرگرمی و اطلاعرسانی و هم نقش پشت آمپر این خودرو را بازی میکند. قطعا چنین نمایشگر بزرگی به صورت تمام دیجیتال خواهد بود و از مواد بسیار با کیفیتی در تولید آن استفاده خواهد شد. طراحی این نمایشگر به نخوی است که به بیننده این حس را القا میکند که روی داشبورد شناور است و هیچ تکیهگاهی ندارد.
بامو تاکید کرده که از زاویه دید سرنشین، هیچ نقطه اتصالی برای این نمایشر به داشبورد دیده نمیشود. البته این تکنولوژی با الگوبرداری از جدیدترین تکنولوژیهای رونمایی شده در نمایشگاه CES شکل گرفته است. جالب است بدانید که بامو اولین خودروسازی نیست که از یک نمایشگر فوق عریض برای درون کابین محصولات خود استفاده کرده است، بلکه هوندا E که خودرویی الکتریکی و شهری است دارای یک نمایشگر با عرضی برابر با عرض داشبورد بوده است. اما وجه تمایز این خودروی جذاب ژاپنی با بامو iNext/i5، وجود چندین نمایشگر درون کابین آن است، این در حالی است که بامو تنها یک نمایشگر بزرگ درون کابین این خودرو طراحی کرده است.
قرار است که نسخه تولیدی i5 در کارخانه Dingolfing آلمان تولید شود، مضاف بر آن این خودرو به پنجمین نسل از سیستم باتریهای الکتریکی بامو برای دست یابی به بیشینه مسافتی قابل پیمایشی بالاتر تجهیز خواهد شد. پیشبینی میشود که iNext در بهترین حالت قادر باشد که با یکبار شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 600 کیلومتر را با درنظر گرفتن سیکل WLTP طی کند. ضمن اینکه بامو قصد دارد این خودرو را با سیستم خودران سطح 3 راهی بازار کند.
انتهای پیام/