به گزارش «خودروشناس»، این دو شرکت از سال 2016 با یک دیگر همکاری می کنند و نمونه های اولیه ای از XC90 را در آریزونا و کالیفرنیا تست کرده اند. یک اوبر XC90 در زمان تست در آریزونا طی یک تصادف باعث مرگ یک نفر شد.
نرم افزار خودران اوبر دلیل این تصادف مرگ بار شناخته شد و گزارشات حاکی از آن بود که XC90 عابرپیاده را شناسایی کرده اما واکنش درستی نشان نداده است و سیستم های کمک هدایت نیمه خودران ولوو در این خودرو توسط اوبر غیرفعال شده بودند.
پلتفرم خودروی جدید به اوبر کمک می کند تا به راحتی سیستم هدایت خودران خود را نصب کند و توسعه خودروهای خودران در شبکه اوبر به عنوان خدمات اشتراک سواری خودران را ممکن می سازد.
در واقع، ولوو خودرویی با سنسورها و زیرساخت های کامپیوتری برای اوبر فراهم ساخته که می تواند نرم افزارهای کنترلی خود را روی آن نصب کند.
بر اساس گزارش رسانه ها، نسخه تولیدی این خودرو دارای سیستم های بک آپ متعددی برای عملکرد های فرمان و ترمز و قدرت بسته باطری است. اگر هر یک از این سیستم های اولیه به هر دلیلی غیرفعال شوند، سیستم های بک آپ آن ها طوری طراحی شده است تا به سرعت وارد عمل شده و خودرو را متوقف کند.
ولوو و اوبر زمان مشخصی برای ورود XC90 به خدمات خودران اعلام نکرده اند.
انتهای پیام/