به گزارش «خودروشناس»، دلایل این عدم استقبال خریداران اروپایی را میتوان نگرانی از آلایندگی آنها، افت ارزش خودروهای دیزلی برای فروش و سیاستهای دولتهای اروپایی در راستای کاهش فروش خودروهای دیزلی دانست. آژانس بینالمللی انرژی در گزارشی تاکید کرده که نارضایتیها از خودروهای دارای پیشرانههای دیزلی در اروپا گسترش یافته است. بر اساس این گزارش، سهم خودروهای دیزلی از بازار خودرو اروپا از ۵/ ۴۲ درصد در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ به ۵/ ۳۶ در ۶ ماه نخست سالجاری کاهش یافته و به ۱۲/ ۳ میلیون دستگاه رسیده است. این در حالی است که در برخی کشورها مانند بریتانیا سهم فروش این خودروها به ۳۰درصد کاهش یافت. از سوی دیگر در آلمان که میزبان بزرگترین شرکتهای تولیدکننده خودروهای دیزلی مانند فولکس و بیامو است سهم فروش این خودروها به ۱/ ۳۱ رسید.
انتهای پیام/