به گزارش «خودروشناس»، مرسدس بنز GLC F-Cell از موتوری برقی با قدرت 155 کیلووات و گشتاور 365 نیوتون متر بهره می برد. زیر کاپوت این خودرو که معمولا موتورهای بنزینی و دیزلی قرار می گیرند، جدیدترین مخزن سلول سوختی هیدروژنی این خودروساز تعبیه شده است.
صندلی های عقب این خودرو کمی بلندتر شده اند تا دو مخزن سوخت هیدروژنی فیبر کربنی این خودرو را در خود جای دهند که می توانند به طور کلی 4.4 کیلوگرم از هیدروژن مایع فشرده را در خود جای دهند. مرسدس بنز اعلام کرده سوخت گیری مجدد این شاسی بلند تنها 3 دقیقه زمین می برد.
برخلاف دیگر خودروهای سوخت سلولی که تنها دارای یک باطری لیتیوم یونی با ظرفیت کم هستند، GLC F-Cell از بسته باطری 13.5 کیلووات ساعت بهره می برد که 9.3 کیلووات ساعت ظرفیت قابل استفاده دارد و باید برای شارژ مجدد به منبع انرژی متصل شود.
GLC F-Cell دارای طیف حرکتی تمام برقی 51 کیلومتر است. طیف حرکتی کلی این خودرو 478 کیلومتر و بیشینه سرعت آن 160 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
تفاوت های اصلی این خودرو در مقایسه با GLC اصلی، لوگوی F-Cell و تریم آبی روی جلوپنجره، رکاب های در، رینگ های آلیاژی و سپر عقب است.
فعلا GLC F-Cell تنها در آلمان موجود است. برخلاف تویوتا میرای که می تواند خریداری شود، GLC F-Cell تنها به صورت اجاره و با هزینه ماهیانه 799 یورو عرضه می شود.
انتهای پیام/