به گزارش «خودروشناس»، این در حالی است که این شرکت در اروپا و آسیا با زیان مواجه شده است. تقویت فروش محصولات این خودروساز در آمریکای شمالی نشان از آن دارد که فیاتکرایسلر بهطور فزایندهای در حال تکیه بر بازار آمریکا برای سودآوری است. در سهماه سوم سالجاری کشورهای آمریکا به همراه کانادا و مکزیک بیش از ۹۷ درصد از سود پیش از احتساب مالیات را برای این شرکت به ارمغان آوردهاند. در زمانی که بیشتر خودروسازان بهدلیل تکیه بر بازار چین و افزایش شعلههای جنگ تجاری پکن و واشنگتن با کاهش عرضه محصولات روبهرو شدهاند، این خودروساز بهدلیل عدمتکیه بر بازار چین قادر است سود خود را افزایش دهد. همچنین فیاتکرایسلر نیازی به تطبیق خودروهای خود با قوانین سختگیرانه آلایندگی در اروپا برای دست یافتن به فروش بیشتر در این کشورها نخواهد داشت.
انتهای پیام/