به گزارش «خودروشناس»، در حالی که بازارها و خودروهای هدف این طرح مشخص نشده اند، سقف های خورشیدی که برخی از آن ها طراحی نیمه شفاف خواهند داشت از سال 2019 عرضه می شوند.
البته این اولین بار نیست که پانل های خورشیدی به سقف خودروها راه می یابند. سدان کارما Revero اکنون این گزینه را دارد و آئودی نیز برنامه هایی برای ارائه سقف های خورشیدی دارد. در خودروهای هیوندای و کیا، سقف های خورشیدی به منظور شارژ باطری خودروها به کار رفته و در ابتدا در خودروهای هیبریدی و سپس مدل هایی با نیرومحرکه های معمولی ارائه می شوند.
در حال حاضر سه سیستم در این زمینه در دست ساخت هستند. اولین سیستم، سقف خورشیدی مبتنی بر سیلیکون معمولی است که در مدل های هیبریدی به کار رفته و گفته می شود بسته به میزان نور خورشید قابلیت شارژ باطری بین 30 تا 60 درصد در یک روز را دارد.
پس از آن، سیستمی با طراحی پیشرفته تر و ظاهر نیمه شفاف برای خودروهایی با نیرومحرکه های معمولی ساخته می شود. هیوندای و کیا تصمیم دارند پس از سقف های خورشیدی، پانل هایی را معرفی کنند که قابل استفاده روی کاپوت یا در صندوق عقب هستند.
انتهای پیام/