به گزارش «خودروشناس»، هایلوکس نوعی پیکاپ سایز متوسط است که میتواند نیازهای تنوع مصرف کننده را تامین کند. این خودروی ژاپنی تویوتا از دهه 60 میلادی با هشت طراحی متفاوت راهی بازار شده است. بیشتر ایرانیها از نسل ششم با این خودرو آشنا شدهاند که در سالهای 1997 تا 2005 تولید میشد.
تویوتاهایلوکس 2003 نسل ششم و هفتم در نامهای تایگر و ویگو تولید میشد. احتمالا در خیابانها بیشتر از هرچیز ویگو را دیده باشید. این مدل بین سالهای 2005 تا 2015 تولید میشد و حتی در این مدت هم دو بار تغییراتی را پشت سر گذراند. نسل هشتم این خودرو هم از سال 2016 تولید شد و در بازار جهانی روو نام گرفت. این نسل آخر با تغییرات بیشتری در مقایسه با قبل ظهور پیدا کرد. مهمترین تغییر آن ظاهر نمای جلواش بود. چراغهای اخمو و بزرگ و نوارهای کرومی ضخیم آمدند تا به جنگ با طبیعت بروند.
با اینکه نسل هشتم با لباس مدرنتری پا به بازار گذاشت اما هنوز هم چشمها خیره به یک نسل قبلتر از آن است. با وجود جذابیتهای بصری که این خودرو آن سال به همراه داشت هنوز هایلوکس قدیمی را به خاطر انتقال قدرت بهتر بیشتر میپسندند. به خصوص آنهایی که علاقه بیشتری به بیراههروی و آفرود بازی دارند به تنظیمات دیفرانسیل الکتریکی روو علاقهای ندارند. آنها ترجیح میدهند دیفرانسیل به صورت مکانیکی فعال باشد تا دردسر کمتری برای راننده داشته باشد. همچنین ضریب استهلاک مدل الکتریکی به مراتب بیشتر از مدل مکانیکی نسل هفتم است. از سوی دیگر الکترونیکی شدن سامانه دنده باعث میشود که اگر خودرو در طولانی مدت در دنده سنگین قرار بگیرد، گیربکس قفل کند و نیاز به بازکردن باطری داشته باشد.
تویوتا هایلوکس 2003 از نظر طراحی زیباتر از قبلی است. برآمدگیهای گلگیر ها بیشتر شده و کاملا پف کرده است تا ابعاد بزرگتری به خود بگیرد. همچنین دو تیکهای شدن شیشه درهای عقب نظم بیشتری به آن داده و اتاق آن نیز چندین برابر زیباتر از نسخه هفتم و ششم طراحی شده است.
روو آپشنهای بیشتری دارد به خاطر همین زرق و برق هم این خودرو بیشتر مناسب رانندگی در سطح شهر است. اما این آپشنهای بیشتر آنقدرها هم مورد افرادی که به طور حرفهای آفرودسواری میکنند نیست. برای مثال در تنظیمات کامپیوتری خودرو ECU نصب شده که باعث افت توان پیشرانه و گیرکردن آن در مسیر میشود.
روو قدرت بالاتری دارد. اگرچه در تمام این سالها حجم موتور همه نسلهای مختلف یکی بود اما افزایش دادن تعداد سوپاپهای موتور از یک میل به دو میل باعث شده که قدرت نهایی آن از 164 اسب بخار به 169 اسب بخار برسد و در مسیرهای صعبالعبور فرزتر و تندو سریعتر عمل میکند. همچنین سامانه تعلیق خودرو هم باعث میشود تا ضربات خودرو به کابین کمتر شود. یکی از مهمترین تفاوتهای دیگر این خودو عایقبندی بهتر کابین است که کمتر از نسخههای قبلی صداهای ناشی از حرکت را به داخل کابین انتقال میدهد. با این حال تنها راه برای خرید یک تویوتا هایلوکس2003 قدیمی مراجعه به سایت دیوار است. جایی که با محدود کردن سال تولید گزینههای روو را حذف میکنیم تا فقط به آگهیهای مورد نیازمان دسترسی داشته باشیم.
انتهای پیام/
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط خودروشناس تأیید و یا رد نمیشود.