به گزارش «خودروشناس»، محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره ادعای خودروسازان مبنی بر کمبود قطعه، گفت: اگر عدم تولید این شرکتها ناشی از کسری قطعه است تمامی خودروها باید در دو یا حداکثر سه نوع قطعه مشترک مانند کیسه هوا، ecu و... نقص داشته باشند این در حالی است که در بازدیدهای به عمل آمده هر خودرو یک قطعه مانند بالابر شیشه، پخش خودرو و... کم دارد.
مدیر کل تعزیرات استان تهران میافزاید: خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازیها به دلیل نبود قطعات بسیار ابتدایی ناقص مانده است؛ در واقع خودرویی که دستگاه پخش ندارد ناقص محسوب نمیشود و خودروسازان میتوانند با کسر هزینه این قطعات ابتدایی، خودرو را به مشتری تحویل دهند و فرد قطعه موردنظر را از بازار آزاد تامین کند.
پارادوکس خودروسازان؛ فروش فوری علیرغم تاخیر در عمل به تعهدات
مدیر کل تعزیرات استان تهران با بیان اینکه خودروسازان به خبرنگاران اجازه دهند تا از انبار خودروهای ناقص بازدید کنند، اظهار کرد: علیرغم اینکه خودروسازان ادعا میکنند قطعات موردنیاز برای تولید را در اختیار ندارند اما فروش فوری انجام میدهند؛ حال باید پرسید اگر خودروسازان با کمبود قطعه روبه رو هستند چگونه میتوانند خودروهای فروخته شده در فرآیند فروش فوری را به مردم تحویل دهند و در صورتی که قطعات را در اختیار دارند علت تاخیر در عمل به تعهدات چیست؟
اسفنانی ادامه داد: این عملکرد خودروسازان، احتمال اینکه خودروسازان در گذشته خودروهایی سالم و کامل تولید کرده و آنها را انبار کردند و حال که قیمت چهارچرخها افزایش پیدا کرده آنها را به بازار عرضه میکنند افزایش میدهد؛ این اقدام مصداق بارز احتکار است و در صورت اثبات با آن برخورد میشود.
انتهای پیام/