به گزارش «خودروشناس»، در کنار این گالری تصاویر، به برخی از مشخصات مهم این خودرو اعم از قدرت و گشتاور پیشرانه الکتریکی آن نیز اشاراتی شده است.
این خودروی پاک به یک پیشرانه الکتریکی بر روی محور عقب خود تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 150 اسببخار و بیشینه گشتاوری فراتر از 300 نیوتنمتر است. لازم به یادآوری است که این میزان گشتاور به صورت آنی و درست از زمان فشردن پدال گاز در اختیار راننده قرار دارد.
در حال حاضر هوندا آمار و ارقام مربوط به عملکرد این خودرو را منتشر نکرده، اما سایت اتوکار در هنگام تست نسخه پروتوتایپ این خودرو اظهار کرد که هوندا E طی هشت ثانیه قادر بوده از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این هاچبک الکتریکی با دارابودن ابعادی کوچک، قدرت و گشتاور بالای پیشرانه، بهره بردن از پلتفرم عقب محرک، تقسیم وزن 50/50 و مرکز ثقل پایین، بسیار فراتر و توانمندتر از یک خودروی شهری است. هوندا یک حالت اسپرت نیز برای این خودرو طراحی کرده که با انتخاب آن پاسخ پیشرانه الکتریکی و باتریها به فشردن پدال گاز حساستر شده که نتیجه آن بهبود عملکرد هوندا E است.
هوندا E به نحوی طراحی شده که اورهنگ جلو و عقب آن تا حد ممکن کم باشد، به لطف ابعاد کوچک نیز شعاع گردش آن 4.3 متر بوده که کاملا برای معابر باریک شهری مناسب است. راحتی سرنشینان در این خودرو با بهره گیری از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون برای هر چهار چرخ تضمین شده است. به جای آینههای جانبی سنتی، هوندا حتی مدل پایه E را با دوربین دید جانبی راهی بازار میکند که تصویر آنها درون دو نمایشگر در دو گوشه داشبورد نمایش داده میشود.
هوندا برای این هاچبک الکتریکی یک پک باتری 35.5 کیلووات ساعتی را نصب کرده که کوچکترین در این سگمنت است. با این پک باتری هوندا E قادر است تا بیشینه مسافت 200 کیلومتر را طی کند؛ همچنین طی نیم ساعت میتوان تا 80 درصد ظرفیت باتریها را به لطف سیستم شارژ سریع تغدیه کرد. شاید این میزان مسافت قابل پیمایش برای یک خودروی شهری فراتر از نیاز باشد، اما لازم به یادآوری است که رنو زویی به لطف بهره بردن از باتری 52 کیلووات ساعتی، قادر به پیمودن بیشینه مسافت 390 کیلومتر با یکبار شارژ کامل است.
قرار است که هوندا تولید این خودرو را در اواخر سال جاری آغاز کند، اما این برند از هم اکنون پیش فروش آن را آغاز کرده است.