به گزارش «خودروشناس»، این کمپانی آلمانی بیان کرده که این خودرو به لطف نصب پیشرانهها و جعبه دندههای جدید و چند پیشرفت دیگر، لقب بهینهترین آسترای تولید شده را به خود اختصاص داده است.
اگر به طراحی ظاهری این خودرو نگاهی دقیق داشته باشید، هیچ تغییری را نسبت به نسخه پیشین در آن مشاهده نخواهید کرد. در واقع اوپل در خصوص طراحی کلی این خودرو هیچ صحبتی را نکرده، اما بیان کرده که تغییرات جزیی در برخی از المانها باعث بهبود عملکرد این خودرو در تونل باد و بهینهتر شدن و کاهش CO2 تولیدی شده است. طبق اعلام اوپل نسخه اسپرت تورر آسترا ضریب مقاومت هوایی معادل 0.25 دارد که این عدد در خصوص نسخه هاچبک آن معادل 0.26 است.
تغییر اصلی در زیر کاپوت آسترا اعمال شده، چراکه این خودرو از این پس با پیشرانههای بنزینی و دیزلی جدیدی راهی بازار میشود. اوپل برای آسترا پیشرانههای توربوشارژ سه سیلندر 1.2 و 1.4 لیتری جدیدی را عرضه کرده که قادر به تولید بیشینه قدرتی بین 110 تا 145 اسببخار هستند، این کمپانی وعده داده که میانگین مصرف سوخت این پیشرانهها بین 5.2 تا 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی است. پیشرانه 1.2 لیتری این خودرو با یک جعبه دنده شش سرعته دستی کوپل شده، اما قدرت پیشرانه 1.4 لیتری آسترا توسط یک جعبه دنده CVT به چرخها منتقل میشود.
برای علاقهمندان به نیروگاه دیزلی هم یک پیشرانه دیزلی 1.5 لیتری با دو سطح قدرت 105 و 122 اسببخار راهی بازار شده است. به صورت استاندارد این دو پیشرانه با یک جعبه دنده دستی 6 سرعته کوپل شدهاند، اما برای اولین بار در تاریخ یک جعبه دنده 9 سرعته خودکار نیز برای آنها در دسترس است. اوپل ادعا کرده به لطف تغییر سیستم انتقال سوخت، نصب فیلتر جاذب ذرات معلق و تغییر در کاتالیست، 17 درصد میزان CO2 تولیدی اگزوز این خودرو کاهش یافته است.
در حالی که اوپل حتی طراحی چراغهای این نسخه فیس لیفت آسترا نیز دست نخورده رها کرده، اما برای آن یک دوربین دید باکیفیت عقب با دید دقیق از ترافیک پشت سر نصب کرده است. ضمن اینکه یک پشت آمپر تمام دیجیتالی برای این خودرو نصب شده و قابلیتهای نمایشگر هشت اینچی سیستم سرگرمی و اطلاعرسانی این خودرو نیز افزایش یافته است.
انتهای پیام/