به گزارش «خودروشناس»، در فستیوال سرعت گودوود 2019 این برند با ابرخودروی P72 حاضر شده تا ناکامی پروژه P70 خود را جبران کرده باشد.
در ابتدا کمی به تاریخچه این برند میپردازیم. موسس این کمپانی الجاندرو دتوماسو بوده که در آن زمان برای توسعه پروژه P70 با کارول شلبی همکاری کرد. نام P70 در واقع مخفف عبارت Prototipi و پیشرانه حجیم 7 لیتری آن است. قرار بود که دتوماسو پیشرانه 4.7 لیتری هشت سیلندر فورد را برای نصب روی این خودرو شخصی سازی کند، همچنین کارول شلبی نیز وظیفه تامین مالی این پروژه را بر عهده داشت. پیتر براک نیز وظیفه طراحی خودرو را به دوش میکشید. لازم به ذکر است که براک طراح خودروهای افسانهای دیگری مانند شلبی دایتونا کوپه و شورولت کوروت استینگری نیز بوده است.
به دلیل کش و قوسهای بین دتوماسو و شلبی، پروژه P70 ناتمام باقی ماند. اما دتوماسو تسلیم نشد و با کمپانی Ghia برای پایان دادن به این پروژه همکاری کردند. از این رو نام P70 نیز به Ghia-De Tomaso Sport 5000 تغییر کرد. این خودرو در نمایشگاه تورین در سال 1965 در معرض عموم به نمایش گذاشته شده بود.
حال در سال 2019 به خوبی میتوان روح پروژه P70 را در ابرخودروی تازه معرفی شده P72 در فستیوال گودوود مشاهده کرد. این ابرخودروی مدرن طراحی کلاسیکی دارد و قرار است که تولید آن تنها به 72 دستگاه محدود شود. مشخصات فنی این خودرو در این لحظه اعلام نشده، اما این را میدانیم که این خودرو از شاسی فیبرکربنی آپولو Intensa Emozione بهره برده است.
بدین ترتیب تیم کمپانی آپولو اتومبیل نیز در بازگشت دتوماسو نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. دتوماسو بیان کرده برای اینکه P72 حال و هوای ابرخودروهای دهه 60 میلادی را داشته باشد، تنها با یک جعبه دنده دستی راهی بازار میشود. این کمپانی وعده داده که نسخه تولیدی آن کاملا مشابه نمونه حاضر در گودوود باشد و قرار است که طی ماههای آینده تصاویر و جزییات بیشتری از این خودرو منتشر شود.
قطعا ابرخودرویی مانند دتوماسو P72 ارزان نخواهد بود. در این لحظه اعلام شده که این خودرو برچسب قیمتی معادل 850 هزار دلار خواهد داشت و دتوماسو برای تولید آن از این لحظه سفارش میپذیرد.
انتهای پیام/