به گزارش «خودروشناس»، در جلوپنجره برجسته و برآمده جلوی اسکای لاین، یک حالت V شکل دیده میشود که مشابه سایر محصولات جدید خانواده نیسان است، اما طراحی پروفیل عقب، نشان دهنده سبک طراحی و چراغهای قدیمی دایرهای این خودرو بوده که در این نسخه جدید تغییراتی در راستای مدرن سازی آن صورت گرفته است.
نیسان با وجود رعایت کردن استایل کلاسیک اسکای لاین و تلفیق آن با المانهایی مدرن، آخرین نسخه سیستم ProPilot 2.0 خود را روی این خودرو نصب کرده تا امکان رانندگی نیمه خودران را برای آن به ارمغان آورده باشد. با فعال کردن این سیستم، نیسان اسکای لاین میتواند خط حرکت خود را در یک اتوبان بدون دخالت راننده حفظ کند.
سیستم پروپایلوت 2 قادر است تا این خودرو را به مسیر انتخاب شده هدایت کند و زمانی که نیاز به تغییر خط اضطراری باشد، توسط سنسورهای نصب شده روی بدنه این موضوع به سیستم مخابره شده و راننده را به وسیله هشدار صوتی یا تصویری از تغییر خط اضطراری آگاه میسازد. هنگامی که راننده با قرار دادن هر دو دست خود روی فرمان این اخطار را تایید کند، سیستم پروپایلوت راننده در تعویض خطوط کمک خواهد کرد.
نیسان برای اینکه مطمئن شود راننده بیش از حد به این سیستم تکیه نکرده است، سیستم مانیتورینگ راننده را برای این خودرو طراحی کرده است. این سیستم اگر متوجه شود که فردی که در صندلی راننده نشسته توجهی به مسیر ندارد، وی را با آلارمهای متعدد آگاه میسازد. اگر راننده باز هم به آلارمهای سیستم توجه نکند، این سیستم چراغهای هشدار خودرو را روشن کرده و آن را متوقف میسازد.
سیستم پروپایلوت 2 تنها روی نسخه بنزینی-الکتریکی اسکای لاین قابل نصب است. قلب تپنده این نسخه یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر و یک موتور الکتریکی بوده که در مجموع قادر به تولید بیشینه قدرت 359 اسببخار بوده که قدرت تولیدی را به محور عقب یا به هر دو محور خودرو منتقل میکند، اما نیسان علاوه بر این پیشرانه، یک نیروگاه 3 لیتری شش سیلندر دو توربوشارژه را نیز نصب کرده که قادر به تولید بیشینه قدرت 400 اسببخار و انتقال آن به محور عقب این خودرو است.
با نصب سیستم نیمه خودران پروپایلوت 2، نیسان اسکای لاین سدان بسیار به همزاد لوکس خود یعنی اینفینیتی Q50 سدان شبیه شده است. به زودی اطلاعات بیشتری را از همزاد لوکس این خودرو یعنی Q50 منتشر خواهیم کرد.
انتهای پیام/