به گزارش «خودروشناس»، پیشرانه 5 سیلندر نزدیک به نیم قرن پیش برای نخستین بار توسط آئودی معرفی شد. نسخه های 2 و 2.5 لیتری این پیشرانه آئودی عنوان برترین پیشرانه سال را برای نه سال متوالی به خود اختصاص دادند که در نهایت، پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژر 2.5 لیتری تخت پورشه این جایگاه را در سال 2019 ازآن خود کرد اما علاقه مندان پیشرانه 5 سیلندری آئودی نگران نباشند زیرا این شرکت آلمانی قصد توقف تولید این پیشرانه را ندارد.
الیورهافمن، مدیر عامل آئودی اسپرت اعلام کرد: «نگرانی هایی در خصوص توقف تولید پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری آئودی به دلیل قوانین یورو 7 وجود دارد اما این اتفاق در آینده نخواهد افتاد.»
مدیر بخش گو فستر آئودی اطمینان داد که این پیشرانه 5 سیلندری حتی با قوانین سختگیرانه میزان انتشار آلاینده های هوا سازگاری خواهد داشت.
تیراژ تولید بسیار بالای این پیشرانه آئودی و استفاده در نسخه های موفق مانند RS3 و TT RS حاکی از اهمیت بالای این پیشرانه بوده و به همین منظور مدیر پروژه های فنی آئودی اسپرت عنوان کرد:« برای استفاده از این پیشرانه در خودروهای نسل جدید، در حال کار بر روی این پیشرانه و سازگاری آن با قوانین یورو 7 هستیم.»
این پیشرانه موفق آئودی در زیر کاپوت خودروهای نسل آینده نظیر مدل RS Q3 و اسپرت بک RS Q3 قرارخواهد گرفت و عدم توقف تولید آن خبری خوش برای علاقه مندان به این پیشرانه تلقی می شود.
انتهای پیام/