به گزارش «خودروشناس»، به لطف قوانین جدید قاره اروپا، صدای اگزوز خودروها کمتر شده و حتی محصولات پرفورمنس مرسدس-ای ام جی و رقبای آن نیز تحت تأثیر این قضیه قرار گرفتهاند؛ و این موضوع به محصولات بازوی پرفورمنس مرسدس در خارج از اروپا نیز تسری مییابد.
Bastian Bogenschutz مدیر برنامهریزی تولید محصولات کامپکت مرسدس-ای ام جی در مصاحبه با موتورینگ اعلام کرده تمامی بازارها تحت تأثیر قوانین جدید قاره اروپا قرار گرفتهاند. دلیل این کار نیز هزینهی بالای طراحی اگزوزهای خاص برای هر کشور و بازار است. از جملهی این بازارها میتوان به آمریکا اشاره کرد. قوانین یاد شده هر دو سال یکبار بازنگری و سخت گیرانه تر شده و مشکلات بیشتری را برای خودروسازان ایجاد خواهند کرد.
دو خودرویی که برای اولین بار از این قوانین تبعیت خواهند کرد مرسدس-ای ام جی A45 S و CLA45 S است که اتفاقاً از قویترین پیشرانهی 4 سیلندر دنیا سود میبرند. البته قانونگذاران اروپایی نمیخواهند شما این صدا را بشنوید؛ اما خب به لطف تکنولوژی و برخی ریزهکاریها، ای ام جی با افزایش صدای اگزوز در کابین میکوشد تا حدی این نقیصه را جبران کند. این شرکت به محصولات خود صدای پرفورمنس ناب خود را اضافه کرده که باعث میشود صدای واقعی اگزوز به کابین منتقل شود.
سیستمهای صوتی داخل خودرو که صدای اگزوز و پیشرانه را شبیهسازی میکنند از سالها پیش در دنیای خودرو وجود دارند اما خب راههای خلاقانهتر دیگری نیز برای بهبود تجربه رانندگی وجود دارند. اگرچه قوانین اروپایی باعث ساکتتر شدن محصولات آینده ای ام جی خواهند شد اما دنیای افترمارکتی میتواند راهحلهایی برای این مشکل پیدا کند. صدای پیشرانه و اگزوز بخش جداییناپذیر یک تجربه رانندگی لذتبخش بوده اما خب گاهی اوقات وضعیت در حال تغییر بوده و خودروسازان هم باید از قوانین جدید پیروی کنند.
انتهای پیام/