به گزارش «خودروشناس»، این خودروی جدید که در خانوادۀ کراساوورهای رووی بین مدلهای RX5 و RX8 قرار میگیرد، 4,647 میلیمتر طول، 1,891 میلیمتر عرض و 1,72 میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,760 میلیمتر است. طراحی بیرونی RX5 Max طبق جدیدترین زبان طراحی رووی شکل گرفته که دنبالهروی سبک طراحی آشنای این برند است.
طراحی کلی بخش جلویی این خودرو به مدلهای RX5 و RX8 شباهت دارد که یکی از ویژگیهای قابلتوجه آن اتصال چراغها به جلوپنجره با یک زه کرومی است. البته رووی در RX5 Max از سبک جدیدی برای چراغهای جلو استفاده کرده خصوصاً در گرافیک داخلی آن که یک نوار LED دورتادور آن کشیده شده و در داخل آن چراغهای ماتریکس نقطهای کار شده که نمای زیبایی را ایجاد کردهاند.
در پروفیل جانبی RX5 Max اما شاهد نمایی جعبهای شکل و خشک هستیم. یکی از ویژگیهای قابلتوجه این قسمت زه کرومی دورتادور پنجرهها است که در انتها به شیشهٔ عقب متصل شده و نمای لوکسی را ایجاد کرده است. در عقب این کراساوور جدید چینی چراغهای LED باریکی جلبتوجه میکنند که با یک زه کرومی به هم متصل شدهاند و مثل چراغهای جلو در آنها هم یک حلقهٔ LED کار شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلذکر این قسمت نیز میتوان به محافظه نقرهای در پایین سپر به همراه دو سر اگزوز باریک اشاره کرد.
زیر کاپوت RX5 Max یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 227 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است اما گفته شده یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو با 170 اسب بخار قدرت هم برای آن ارائه میشود. انتظار میرود انتقال قدرت در RX5 Max مشابه RX5 باشد که این یعنی برای موتور 1.5 لیتری گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه خواهد شد درحالیکه موتور 2 لیتری به یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دوکلاچه متصل میشود.
خریداران چینی تمایل زیادی به فضای داخلی بزرگ در خودروها دارند و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان جهانی نسخههای کشیدهٔ محصولات خود را در این کشور عرضه میکنند تا به نیاز چینیها پاسخ دهند. حال رووی هم پیروی از این روند را آغاز کرده است. RX5 Max طبق همین استراتژی شکل گرفته و میتوان آنرا از لحاظ طراحی ظاهری، فضای داخلی، تکنولوژی و… نسخهای ارتقاءیافته از RX5 دانست. رووی اما هنوز قیمت این کراساوور جدید خود را اعلام نکرده است.
انتهای پیام/