به گزارش «خودروشناس»، قرار است مدل نسل بعدی این خودرو با نسخه ای هیبریدی شارژی نیز عرضه شود.
این خبر توسط Dale Wyatt، مدیر اجرایی سوزوکی انگلستان اعلام شده است. این خودروساز ژاپنی طی سال های آینده توجه بیش تری به برقی سازی خواهد داشت. Wyatt گفت:"ما از سیستم های هیبریدی متعادل در خودروهای کوچک و سیستم های 48 ولت در خودروهای بزرگ تر استفاده خواهیم کرد. و این امر تا سال 2020 محقق می شود."
برای نسل بعدی S کراس و نسل بعدی ویتارا برنامه ای متفاوت و بهتر در نظر گرفته شده است.
اکثر خودروسازان از مدل های هیبریدی متعادل به تمام هیبریدی، هیبریدی شارژی و در نهایت تمام برقی روی می آورند که اکنون برای تمام خودروسازان، بخشی محبوب است. Dale در مورد چگونگی تجهیز مدل های سوزوکی به نیرومحرکه هیبریدی شارژی گفت: "این امر برای S کراس و ویتارا تحقق می یابد نه برای مدل های سویفت و کلریو."
در اروپا نیز همچون هند، محبوبیت موتورهای دیزلی رو به کاهش است. سوزوکی اوایل سال جاری در انگلستان تمام مدل های دیزلی خود را به دلیل تقاضای کم، حذف کرد. نسل بعدی S کراس می تواند تنها با موتور بنزینی و آپشن های بنزینی- برقی هیبریدی متعادل و بنزینی- برقی هیبریدی شارژی عرضه شود.