به گزارش «خودروشناس»، البته تغییرات رخ داده در این خودرو خیلی گسترده نیستند و تنها بازنگری ظاهری آن به سپر و رینگهای جدید آلیاژی مربوط میشود. دیدن آسترا با چنین تغییرات خفیفی میتواند باعث تعجب باشد مخصوصاً اینکه فروش آن در اروپا به خوبی رقبایی همچون سئات لئون و پژو ۳۰۸ نیست. همچنین اشکودا اوکتاویا، فورد فوکوس و فولکسواگن گلف هم عملکرد بهتری در مقایسه با آسترا داشتهاند.

اما اوپل در محصول جمعوجور خود از پیشرانهی جدید ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی گروه پژو-سیتروئن استفاده کرده است. همچنین استفاده از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدید باعث شده راندمان کلی این خودرو ۱۹ درصد بهبود یابد.
پیشرانهی ۱.۲ لیتری با سه خروجی ۱۰۹، ۱۲۸ و ۱۴۳ اسب بخاری در دسترس بوده و مدل دیزلی هم با دو قدرت متفاوت ۱۰۳ و ۱۲۰ اسبی عرضه میشود.

اوپل همچنین سیستم شاتر جلوپنجره را برای آسترا ۲۰۲۰ در نظر گرفته که این سیستم باعث بهبود جریان هوا میشود. نتیجهی همهی این تغییرات دستیابی به مصرف سوخت متوسط ۴.۴ لیتری در هر صد کیلومتر برای مدل دیزلی و مصرف ۵.۳ لیتری برای مدل بنزینی میباشد.

اما برای کابین هم میتوان سیستمهای شارژ بیسیم گوشی هوشمند، سیستم صوتی Bose و شیشهی جلوی گرم شونده را سفارش داد. صفحهنمایش ۸ اینچی جدید هم با دوربین دید عقب بهتر و دوربین جلوی دیجیتالیای کار میکند که میتواند خودروها، عابران پیاده و علائم ترافیکی را تشخیص دهد.
انتهای پیام/