به گزارش «خودروشناس»، به راحتی میتوان فراموش کرد که تویوتا میرای در بازار حضور دارد. این خودروساز ژاپنی با دو کانسپت در سال 2011 و 2013 پیشنمایشی از این خودروی هیدروژنی داشت اما اواخر سال 2015 بود که میرای وارد بازار آمریکا شد هرچند فروش این خودرو در آمریکا اصلاً بالا نیست. تا فوریهی سال 2019 کلاً 6558 دستگاه از خودروهای هیدروژنی در آمریکا تردد میکنند. البته تویوتا محصول هیدروژنی خود را فراموش نکرده و در حال آمادهسازی دومین نسل آن میباشد.
تاکشی اوچی یامادا رئیس تویوتا در خلال جلسهای که دربارهی انرژیهای هیدروژنی برگزار شده اخبار زیادی را اعلام کرده است. اگرچه فروش خودروهای هیدروژنی در مقایسه با مدلهای الکتریکی و هیبریدی بسیار پایین است اما تویوتا هنوز هم به تولید چنین خودروهایی تعهد دارد. مدیر فروش و بازاریابی تویوتا در اروپا گفته بود که این خودروساز انتظار دارد در 10 سال آینده بهای خودروهای سلول سوختی با هیبریدیها برابر شود.
اما همین حالا میرای قیمت قابل مقایسهای با دیگر خودروها ندارد. قیمت مدل پایهی این خودرو از حدود 59 هزار دلار آغاز میشود که برای یک سدان غیر لوکس بسیار زیاد است. مشکلات دیگری هم همچون فقدان جایگاههای هیدروژن وجود دارد. در کالیفرنیا تنها 33 جایگاه وجود داشته و همچنین اختلال در تأمین هیدروژن باعث شد میرای با کمبود سوخت مواجه شود.
زمانی که میرای معرفی شد سؤالات زیادی دربارهی طراحی و ظاهر آن وجود داشت. البته مشخص نیست که نسل دوم این خودرو نیز همان طراحی جنجالی نسل اول را حفظ خواهد کرد یا اینکه به سمت طراحی متفاوتی خواهد رفت. در آیندهای بسیار نزدیک یعنی در سال 2020 شاهد رونمایی از این خودرو خواهیم بود.
انتهای پیام/