به گزارش «خودروشناس»، فرانسویها اعلام کردهاند این سوپرمینی داغ دیگر با وضعیت موجود قابلتولید نیست؛ اما نباید ناامید شد زیرا رنو اسپورت دست از کار نخواهد کشید و ظاهراً طبق برنامههای اعلام نشده به دنبال تولید نسخهی پرفورمنس از خودروی الکتریکی Zoe خواهد بود.
تولید یک هاچبک الکتریکی داغ به رنو اجازه میدهد در کلاس منحصربهفردی حضور یابد و احتمالاً همین حرکت رنو باعث خواهد شد فورد و فولکسواگن نیز نسخههای بدون آلایندگی از خودروهای ساب کامپکت فیستا ST و پولو GTI را نیز در نظر بگیرند.
علی کسائی معاون برنامهریزی تولید رنو گفته است:
امروزه کلیو RS نیازمند تکنولوژی بسیار سطح بالایی است تا بتواند آلایندگی دیاکسید کربن کمتری داشته باشند؛ و با حفظ ضرورتهای پرفورمنس چنین خودرویی شما ناگزیر به افزایش قیمت خودرو خواهید شد که از طرفی خرید آن در توان اکثر افراد نخواهد بود. در حال حاضر حتی اگر ما خودروهای اسپورت را دوست داشته باشیم هم نمیتوانیم راهحلی برای رفع این مشکل پیدا کنم. همچنین با نگاهی به رقبا میبینید که ما رقبای زیادی نداریم.
رنو اسپورت در سال 2017 کانسپت 454 اسب بخاری Zoe e-sport را معرفی کرد که بازخوردهای مثبتی را از طرف مشتریان و خبرنگاران خودرویی دریافت نمود. این نمونهی پیشتولیدی از دو پیشرانهی الکتریکی استفاده کرده بود و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.2 ثانیهای داشت.
مدیر رنو اضافه کرده است:
ما باید با روندهای کنونی صنعت خودرو هماهنگ باشیم. ما باید خودروهای اسپورت آینده را اختراع کنیم. این نقش رنو اسپورت است. کانسپت Zoe دقیقاً همان چیزی است که در فکر ما قرار دارد و هنوز هم به آن فکر میکنیم. آن خودرو تحسینهای زیادی را در پی داشت و مشتریان میخواستند آن را بخرند.
به نظر میرسد رنو اسپورت برای تولید چنین خودرویی دو گزینه دارد: اضافه کردن پیشرانهی الکتریکی بزرگتر به Zoe یا نصب پیشرانهی دوم در اکسل عقب که هر دو باعث میشوند این خودروی جدید بسیار قویتر از Zoe استاندارد با قدرت 133 اسب بخار شود.
کسائی در خاتمه میگوید:
سؤال این است که پرفورمنس چیست؟ برد آن خودرو چقدر خواهد بود؟ چقدر در پیست دوام خواهد آورد؟ رنو اسپورت یک بازیگر جدی بوده بنابراین اگر چنین خودرویی را بسازیم باید پرفورمنس قابلتوجهی را به آن تزریق کنیم؛ اما اگر آن خودرو تنها یک دور در پیست زده و روانه جایگاه شارژ شود خب آن چیزی نخواهد بود که میخواستیم.
انتهای پیام/