به گزارش «خودروشناس»، نسخهی پلاگین هیبریدی این خودرو به زودی وارد بازارهای اروپایی خواهد شد. این پرچمدار تازهنفس در ابتدا بهصورت طویلتر LWB عرضه خواهد شد و ترکیبی از حد نهایی اشرافیت آئودی و قوای محرکهی پاکتر خواهد بود.
خودروی موردبحث که بهصورت رسمی آئودی A8 L 60 TFSI e کواترو نام دارد از پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی 340 اسبی و واحد الکتریکی 136 اسب بخاری سود برده و قدرت ترکیبی آن به 449 اسب بخار و گشتاور هم به 700 نیوتون متر میرسد. موضوع مهم اینکه همهی گشتاور تنها از دور 1250 پیشرانه در دسترس است.
پیشرانهی بنزینی این خودرو که در مدل غیرهیبریدی با نام A8 55 TFSI بکار رفته گشتاور 500 نیوتون متری داشته و پیشرانهی الکتریکی نیز گشتاور آنی را به این مجموعه اضافه میکند. این پیشرانه در گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک آئودی با کلاچ ادغام شده و نیرو را از طریق سیستم چهار چرخ محرک کواترو به تمامی چرخ ها میفرستد.
یک باتری لیتیوم-یونی 14.1 کیلووات ساعتی نیز زیر کف صندوق قرار گرفته و در حالت تمام الکتریکی برد 46 کیلومتری را با حداکثر سرعت 135 کیلومتر در ساعت ایجاد میکند. البته زمانی که از حالت بوست استفاده شود این خودرو میتواند به حداکثر سرعت محدود شدهی 250 کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.9 ثانیهای داشته باشد.
پرچمدار الکتریکی شدهی آئودی نه تنها سریع بوده بلکه کممصرف هم هست و در هر صد کیلومتر تنها 2.5 لیتر مصرف سوخت داشته و آلایندگی دیاکسید کربن آن نیز 57 گرم در هر کیلومتر است.
اما این مدل پلاگین هیبریدی به لطف برخی ریزهکاریها همچون تریم کروم سپر جلو، عناصر کرومی روی دستگیره دربها و دیفیوزر عقب خاص متمایز میشود. رینگهای 19 اینچی انحصاری با طراحی توربین مانند نیز در این سدان لوکس دیده میشوند.
پیشفروش A8 L 60 TFSI e کواترو در آلمان شروع شده و قیمت پایهی آن 109 هزار یورو میباشد. اگرچه تحویل اولین نمونههای این خودرو در اروپا از سهماهه پایانی سال 2019 شروع خواهد شد اما فعلاً اشارهای به فروش آن در آمریکا نشده است.
انتهای پیام/