به گزارش «خودروشناس»، این موضوع وقتیکه به میزان فروش استون مارتین در سالهای 2018 و 2017 نگاه میکنیم بیش از پیش خود را نشان میدهد.
متأسفانه این وضعیت از سالهای پیش تاکنون بهبود نیافته زیرا استون مارتین اعلام کرده در سهماهه سوم امسال ضرر 13.5 میلیون پوندی را پس از افت فروش 16 درصدی تجربه کرده است. در مقام مقایسه باید گفت استون مارتین در بازه زمانی مشابه در سال پیش سود 3.1 میلیون پوندی داشته و البته در سهماهه دوم سال 2019 ضرر نگران کننده 79 میلیون پوندی را ثبت کرده که بر پیچیدگی اوضاع میافزاید.
علیرغم این موارد، سهم این خودروساز در بازار کمی بهبود یافته زیرا استون مارتین سود یک سال کامل را تا حدی حفظ کرده است. تقاضای کم برای استون مارتین ونتیج یکی از فاکتورهای کلیدی در بحث ضرر مالی میباشد. تنها 878 دستگاه از خودروی اسپورت و پایه استون مارتین در سال جاری و در اروپا فروخته شده و این میزان فروش کمتر از نصف فروش پورشه 911 تنها در ماه سپتامبر میباشد.
اندی پالمر مدیرعامل استون مارتین گفته است:
بازاری که ونتیج در آن حضور دارد با افت تقاضا روبرو بوده و علیرغم افزایش سهم از بازار، تقاضا برای ونتیج کمتر از برنامههای ابتدایی ما بوده است. به همین خاطر حجم فروش کلی ما در مقیاس سال به سال کاهش یافته ولی ما اقدام به ایجاد توازن در میزان رشد، موقعیت برند و موجودی نمایندگیها میکنیم.
او ادامه میدهد:
این فشار روی فروش تا پایان سال ادامه خواهد داشت و هماکنون انتظار داریم کل فروش ما کمتر از پیشبینیهای قبلی باشد اما همین موضوع در بازار کلی خودرو هم دیده میشود.
استون مارتین در بیستم نوامبر از اولین شاسیبلند تاریخ خود یعنی DBX رونمایی خواهد کرد و این خودرو میتواند به رشد درآمدهای شرکت کمک کند. این خودرو بنا به گفتهها مهمترین محصول برند بوده و در زمانی بسیار حیاتی معرفی خواهد شد.
انتهای پیام/