به گزارش «خودروشناس»، بهاره آروین افزود: شهردار تهران بر اساس کدام مجوز قانونی این توقف و بخشش از منافع شهروندان تهرانی را انجام داده است.
وی افزود: بهای خدمات استفاده از زیرساختهای شهر توسط شرکتهای تاکسی اینترنتی، بر اساس قوانین بالادستی در وزارت کشور پس از سالها اجرایی شده است.
آروین گفت: چرا باید با تصمیم شخصی شهردار این قانون متوقف شود.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: دستورالعمل وزارت کشور درباره اخذ ۲ درصد بهای خدمات از شرکتهای مذکور مهر ماه ابلاغ شده است و باید ظرف حداکثر یک ماه این موضوع اجرایی میشد و خسارت تعلل شهرداری تهران در اجرای این دستورالعمل و دریافت نکردن اطلاعات سفرها و اخذ ۲ درصد بهای خدمات تا همین حالا بیش از ۱۰ میلیارد تومان شده است و اکنون شهردار تهران همه آن را بذل و بخشش کرده است.
وی افزود: متعجبم که شهردار تهران به جای آنکه پیگیر اجرای قانون وصول سهم شهر از محل افزایش قیمت سوخت برای گسترش حمل و نقل عمومی باشد همین آب باریکه منابع قانونی را هم میبخشد.
آروین گفت: این بخشش غیر قانونی تشویق خودرو محوری به جای هزینه کرد در جهت افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی است و این سیاستی است که هیچ سازگاری با اولویتهای شورای شهر در جهت کاهش خودرو محوری ندارد.
عضو شورا افزود: در شرایطی که مردم هر روز در مترو و اتوبوس له میشوند چرا شهردار تهران باید دنبال منافع شرکتهای تاکسی اینترنتی باشد.
انتهای پیام/