به گزارش «خودروشناس»، محسن صفدری مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صمت ضمن ابراز خرسندی از نوآوری و شکوفایی قابل توجه در کروز گفت: این شرکت قطعه ساز با تعیین راهکارها و استراتژی مناسب، عملکرد بسیار خوبی در بومی سازی قطعات خودرو داشته است و به معنای واقعی جهش تولید در آن اتفاق افتاده است. کروز مواد اولیه مورد نیاز خود را تا جای ممکن برای کمک به اقتصاد ملی از داخل تامین و فقط بخش اندکی از مواد پلیمری را به دلیل عدم امکان تولید داخلی، وارد می کند. در وزارت صمت سعی داریم کمبود مواد پلیمری مورد نیاز این شرکت را تا حدودی جبران کنیم تا به رشد و تعالی این شرکت موفق کمک کنیم.
وی درخصوص برنامه وزارت صمت در راستای افزایش سطح بومی سازی قطعات خودرو اظهار کرد: در سال گذشته وزارت صمت با همکاری قطعه سازان در این زمینه میزهای تخصصی برگزار کرد که منجر به صرفه جویی ارزی1500 میلیون دلار شد و در سال جاری هم بومی سازی قطعات خودرو در برنامه های وزارت صمت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه مواد پلیمری در صنعت خودروسازی و قطعه سازی نقش مهمی را ایفا می کنند، در خصوص مشکلات قطعه سازان در واردات مواد پلیمری و پتروشیمی گفت: سال 1397 با شروع تحریم ها سال پر تنش و تلاطمی برای صنعت پتروشیمی بود و از تیر ماه سال 98 با ورود به موضوع واقعی سازی تقاضای محصولات آن، دست دلالان و سودجویان کوتاه شد و از رقابت مشهود در بورس نیز قابل ارزیابی است. علاوه بر آن از خرداد ماه سال جاری ترتیبی داده شد تا طی طرحی اجباری در صورت عدم ثبت فاکتورهای فروش واحدهای صنعتی در سامانه، به صورت هفتگی به میزان ده درصد از سهمیه مواد پلیمری آن ها کسر شود. همچنین ثبت گریدها برای برنامه ریزی مجتمع های پتروشیمی حائز اهمیت است که واحدهای صنعتی از ابتدای تیر ماه مکلف به ثبت آن هستند و در غیر این صورت سهمیه آن ها تعلیق خواهد شد.