در واقع چهره جنجالی این خودرو مجال پرداختن به موارد اینچنینی را نمیدهد و حتی بسیاری با دیدن آن فراموش میکنند درمورد تیپهای مختلف و خصوصیات آنها بپرسند. اما خوب است بدانید نیسان جوک در ۲ تیپ پلاتینیوم و اسکایپک ارائه شده است که هر ۲ هم به ایران وارد شدهاند. حتی این خودرو یک مدل اسپرت هم دارد که توسط وارد کننده یعنی جهان نوین آریا عرضه شده است.
تیپهای سادهتر نیسان جوک
۲ تیپ اسکایپک و پلاتینیوم نیسان از مدل غیر اسپرت جوک هستند. این ۲ تیپ از نظر فنی تفاوتی باهم ندارند و تفاوتهای آنها در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خلاصه میشود. سیستمهای کمکی ABS ،EBD ،BAS ،ESP و ۶ ایربگ، نمایشگر ۸.۵ اینچی لمسی چندمنظوره با قابلیت نمایش مرکز ثقل لحظهای خودرو، سیستم سنجش باد لاستیکها، سیستم استارت بدون کلید، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کروز کنترل با قابلیت محدود کنندگی سرعت، کامپیوتر سفری، سیستم اختصاصی کنترل دینامیکی نیسان، دوربین دنده عقب، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث و درگاههای USB و AUX، سیستم تنظیم ارتفاع برای چراغهای جلو و پاناروما را در هر ۲ تیپ شاهد هستیم. همچنین سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینههای جانبی برقی و مجهز به گرمکن و راهنما و رینگهای ۱۷ اینچی از تجهیزات و امکانات تیپ اسکایپک یعنی نسخه پایه جوک هستند.
اما تیپ پلاتینیوم که به عنوان نسخه آپشنالتر از اسکایپک عرضه شده چه تفاوتهایی با نسخه پایه دارد؟ سیستم هشدار حرکت بین خطوط، رادار ۳۶۰ درجه AVM که تمام اطراف خودرو را تحت پوشش دارد، سیستم MOD که جسم متحرک را تشخیص میدهد، رادار نقطه کور، چراغهای جلوی اتوماتیک، دوربین دید عقب مجهز به شوینده خودکار، سنسور باران، گرمکن صندلیهای جلو و روکش چرمی صندلیها و چراغهای زنون جلو از دیگر موارد تعبیه شده در تیپ پلاتینیوم است. اختلاف قیمت این ۲ تیپ چیزی حدود ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان بود اما در حال حاضر(اردیبهشت ۹۹) ممکن است به واسطه افزایش قیمت خودرو این اختلاف نیز بالاتر رفته باشد. برای بررسی بیشتر قیمتهای این ۲ تیپ به این منبع مراجعه کنید.
برتریهای جوک اسپرت
نیسان جوک اسپرت اما در خصوصیات فنی هم با ۲ تیپ قبلی متفاوت است. این خودرو یک موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری دارد با توان تولید ۱۹۰ اسب بخار. حال اینکه موتور ۱.۶ لیتری ۶ سیلندر خطی معمولی دو تیپ دیگر تنها توان تولید ۱۱۷ اسببخار را دارد. همچنین مدل اسپرت برخلاف ۲ تیپ دیگر که دیفرانسیل جلو هستند، به صورت ۲ دیفرانسیل ارائه شده و خصوصیات خودروهای دو دیفرانسیل سهحالته نیسان را دارد. در این مدل شیفتر پشت فرمان کار گذاشته شده و شتاب صفر تا صدش ۸.۵ ثانیه است، درحالیکه صفر تا ۱۰۰ برادرانش ۱۱.۵ ثانیه. همچنین حداکثر سرعت این مدل به ۲۰۰ کیلومتر میرسد درحالیکه حداکثر سرعت ثبت شده برای ۲ تیپ دیگر جوک ۱۷۸ کیلومتر در ساعت است. همین خصوصیات بالاتر فنی مصرف سوخت جوک اسپرت را نیملیتر در هر صد کیلومتر بیشتر از دو تیپ پلاتینیوم و اسکایپک میکند. باید گفت وزن نیسان جوک اسپرت نیز ۲۰۰ کیلوگرم بیشتر از دو نمونه دیگر است. این خودرو در نمای ظاهری نیز تفاوتهایی با مدلهای اسکایپک و پلاتینیوم دارد. از جمله این تفاوتها میتوان به رینگهای مشکی و امکان سفارش تریم داخلی هماهنگ با رنگ بدنه اشاره کرد. اما همین خصوصیات باعث شده تا قیمت نیسان جوک اسپرت بیش از ۱۰۰ میلیون بیشتر از ۲ تیپ دیگر باشد. اما با دقت در صدها آگهی نیسان جوک در دیوار متوجه میشویم این اختلاف قیمت باعث نشده است تا خریداران به تیپهای سادهتر این خودرو تمایل نشان دهند و همچنان نیسان جوک اسپرت طرفداران بیشتری دارد و آمار خرید و فروش بهتری برای خود ثبت کرده است.
انتهای رپورتاژ آگهی/
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط خودروشناس تأیید و یا رد نمیشود.