سال ۲۰۱۸ بود که سوبارو نسل پنجم مدل فارستر را معرفی کرد و از آن زمان تاکنون فروش این محصول به تدریج کم تر و کم تر شد. پس تعجبی ندارد که کمپانی برای سال ۲۰۲۲ یک فیس لیفت را با فارستر در نظر گرفته است.
تغییرات زیادی را در ظاهر این خودرو نمی بینیم، اما با کمی دقت متوجه می شویم که نسبت به مدل قبل چراغ ها بازطراحی داشته اند و بالاتر قرار گرفته اند. سپر جلو طراحی جدیدی دارد و هماهنگ با چراغ ها بالاتر آمده است. جلوپنجره تغییر ابعادی نداشته است، اما حالا یک طرح Uشکل تخت دارد و چراغ شویها روی سپر اضافه شده اند. در کنار نشان سوبارو در جلو نوارهای کرومی را می بینیم و مه شکن ها بسته به نوع تریم انتخابی، گرد و یا افقی خواهند بود.
تنها یک تصویر از عقب سوبارو فارستر ۲۰۲۲ منتشر شده است و شاید هم دلیلش این باشد که سوباره عمده تغییرات را در جلو لحاظ کرده است و در عقب حتا گرافیک چراغ ها بی تغییر مانده و دقیقاً طراحی مانند مدل قبل است. رینگ های ۱۸ اینچی با طراحی جدید را در مدل جدید فارستر می بینیم و سه رنگ جدید به مجموعه رنگ های قابل سفارش این خودرو اضافه شده است. معرفی فارستر ۲۰۲۲ برای بازار داخلی ژاپن انجام شده است و این خودرو در بازار ژاپن با تریم های تورینگ، X-Break، ادونس و اسپرت به بازار می آید.
طراحی کابین سوبارو فارستر ۲۰۲۲
در طراحی داخلی هم تغییرات زیادی را نمی بینیم و تقریباً المان های داخلی با مدل قبلی یکسان هستند، اما به روزرسانی هایی در بحث تکنولوژی داریم. سوبارو فارستر ۲۰۲۲ سیستم دوربین و رادار جلوی به روزرسانی شده را دارد که با تغییر زاویه، افزایش دید را در این سیستم ایجاد می کند، همچنین نرم افزارهای مورد استفاده در این خودرو به روزرسانی هایی داشته اند تا عملکرد سیستم های مختلف کابین تقویت شود. در کنار این تغییرات، سوبارو سیستم تعلیق در تمام تریم های فارستر ۲۰۲۲ را تغییر داده است تا رانندگی نرم تری را با این خودرو تجربه کنید. همچنین همه نسخه هایی که پیشرانه هیبرید را داشته باشند به سیستم مخصوص کنترل پایداری کمکی برقی موسوم به e-Active Shift Control مجهز می شوند که کنترل خودرو در جاده های پر پیچ و خم را راحت تر می کند.
مشخصات فنی سوبارو فارستر ۲۰۲۲
در ژاپن پیشرانه ۲ لیتری بنزینی را در سیستم هیبرید موسوم به e-Boxer داریم همچنین پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربوشارژ هم برای این خودرو قابل سفارش است که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. به نظر می رسد در بازار آمریکا ادامه عرضه پیشرانه ۲٫۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتن متر گشتاور را داشته باشیم.