پس از رونمایی کانسپت ID.Buzz در سال ۲۰۱۷ و انتشار تیزرهای متعدد از آن، بالاخره فولکس واگن از نسخه تولیدی این ون جذاب رونمایی کرد.
گفتنی است عرضه ابتدایی این ون در اواخر امسال در اروپا صورت خواهد پذیرفت، سپس در سال ۲۰۲۴ به بازار آمریکا خواهد رفت؛ البته نسخه باری این ون متفاوت، در بازار آمریکا عرضه نمی شود.
ظاهر خودرو تقریباً با نمونه کانسپت سال ۲۰۱۷ تفاوت چندانی ندارد و فقط برخی عناصری که با بسیار آینده نگرانه و به نوعی اغراق آمیز بودند تغییر کرده اند.
در ظاهر ID.Buzz شاهد استفاده از عناصر رترو استایل و نوستالژیک (مانند اوورهنگ های کوتاه و نوع رنگ آمیزی بدنه و طراحی دماغه خودرو) هستیم که ما را به یاد ون کلاسیک و خاطره انگیز T1 میکروباس می اندازند.
برای رنگ آمیزی بدنه ID.Buzz، هفت رنگ یکپارچه و همین طور چهار نوعِ دورنگ قابل سفارش است. بسته به نوع کاربری و تیپ خودرو رینگ های ۱۸ اینچی فولادی و همچنین ۱۸ تا ۲۱ اینچی آلومینیومی قابل انتخاب هستند.
درون کابین ID.Buzz خوشبختانه شاهد همان سادگی و متانت همیشگی فولکس واگن هستیم و خبری از هایپراسکرین های غول آسا و عجیب و غریب نیست.
یک کلاستر دیجیتالی ۱۰ اینچی به همراه یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، که قابلیت ارتقا به گونه ۱۲ اینچی را نیز دارد، و هر دو مورد (کلاستر و مانیتور) به صورت یک صفحه شناور طراحی شده اند به همراه کلیدهای کنترلی لمسی، بخش دیجیتالی کابین ID.Buzz را تشکیل می دهند.
شارژر وایرلس تلفن های همراه هوشمند بهصورت استاندارد ارائه میشود و بسته به تیپ خودرو تعدادی پورت USB-C هم وجود خواهد داشت. بالاترین تیپ این ون جذاب و دلفریب نیز به صندلی های برقی با حافظه و ماساژور مجهز خواهند بود.
مشخصات فنی ID.Buzz
فولکس واگن فعلاً قوای محرکه ID.4 را برای ون ID.Buzz در نظر گرفته است. قوای فنی این خودرو از یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است و محور محرک آن هم عقب خواهد بود. این موتور توسط یک پکیج باتری ۸۲ کیلووات ساعتی تغذیه میشود. سال آینده طیف گسترده تری از پیشرانه های برقی با خروجی های متفاوت برای ID.Buzz معرفی خواهد شد. شارژ ۵ تا ۸۰ درصد این خودرو در زمان ۳۰ دقیقه صورت می پذیرد.