به گزارش «خودروشناس»، در روزهای اخیر، جنجالهای قابل توجهی پیرامون تسلا و مدیرعامل این برند، ایلان ماسک به وجود آمد. در حاشیهی فراز و نشیبهای ماسک، خط تولید تسلا قدرتمندتر از همیشه به فعالیت خود ادامه میدهد.
تولید محصولات تسلا بهخصوص سدان مدل 3 در ۳۰ روز گذشته، آنچنان بالا بوده است که مقامات شرکت آلمانی بیامو هم مجبور به واکنش شدند. در ماه گذشته، فروش بیامو در آمریکا بهلطف عرضهی نسل جدید کراساور لوکس X3 تا ۱.۳ درصد افزایش پیدا کرد اما مدیران ارشد این شرکت معتقد هستند که با فعالیت تسلا، رقابت در کلاس خودروهای لوکس شدیدتر از همیشه شده است.
برنارد کوهنت یکی از مدیران ارشد بیامو در آمریکای شمالی میگوید:
تسلا در حال افزایش تولید محصولات است که اینکار، رقابت را شدیدتر میکند. خوشبختانه باید بگویم که در این مورد، ماهم عمکرد خوبی داشتهایم.
بیامو بهتازگی از نسل جدید سدان محبوب سری 3 در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ رونمایی کرد؛ درواقع هنگامی که آلمانیها در پاریس توجه رسانهها و علاقهمندان دنیای خودرو را جلب کرده بودند، مقامات تسلا از فروش ۸۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در سه ماههی سوم سال ۲۰۱۸ خبر دادند؛ بخش زیادی از این فروش، متوجه مدل 3 است.
در حالی که هنوز نتیجهی کشمکشهای اتحادیهی اروپا و دولت دونالد ترامپ مشخص نیست، مقامات بیامو در حال آمادهسازی برای عرضهی محصولات جدید به بازار آمریکا هستند؛ سال آینده بیامو اولین شاسیبلند فول سایز خود، X7 را با هدف عرضه در آمریکایی تولید میکند و تا سال ۲۰۲۰، خودروی الکتریکی جدید iX3 هم به محصولات لوکس این برند اضافه خواهد شد. البته تا عرضهی iX3، شرکتهای هموطن و رقیب شامل آئودی، فولکس واگن و پورشه با محصول جدید خود بهعنوان رقیب اصلی تسلا، وارد امریکا خواهند شد. علاوه بر این، جگوار هم بهزودی I-Pace را در ایالات متحده عرضه میکند تا انگلیسیها هم در این رقابت بزرگ، حضور داشته باشند.
اگر خودروهای برقی را کنار بگذاریم، لکسوس و مرسدس بنز که در طول دو سال گذشته برندهی اصلی بازار خودروهای لوکس در آمریکا بودهاند، در ماه گذشته بازهم کاهش فروش تجربه کردند. فروش C کلاس مرسدس بهعنوان پرفروشترین سدان شرکت سازنده، تا ۲۴ درصد و فروش کلی لکسوس تا ۶.۱ درصد کاهش یافته است؛ البته مرسدس بنز در ۳۰ روز گذشته در فروش GLC کلاس موفقتر عمل کرده، به طوریکه تقاضا برای این کراساور لوکس تا ۳۰ درصد بیشتر از ماههای قبل بوده است.
بزرگترین عامل پیروزی یک شرکت در بازار آمریکا، عرضهی مدلهای جدید و متنوع شاسیبلند و کراساور خواهد بود که هم اروپاییها و خودروسازان آمریکا، بهطور ویژه بهسمت همین رویکرد پیش میروند.
انتهای پیام/