به گزارش «خودروشناس»، لادا ایکسری از نزدیک بسیار بهتر از عکسها به نظر میرسد. کراساوور جدید لادا طبق زبان طراحی جدید این شرکت طراحی شده و ظاهر قابلتوجهی دارد. گلگیرهای عقب و جلوی این خودرو بیشتر از رقبای دیگر تهاجمی و پرانرژی به نظر میرسد.
ایکسری ۱,۶۰۰ با جعبهدندهی دستی ۵ سرعته عرضه میشود تا قدرت ۱۰۶ اسببخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتنمتر داشته باشد. این مدل با میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، ۱۲ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد و نهایت سرعتش ۱۷۵ کیلومتربرساعت است.
تمامی خودروهای لادا بدون پیشرانهی توربوشارژ تولید میشوند و فقط نسخههای مختلف از مدل ۴x۴ به سیستم دودیفرانسیل مجهز هستند.
این خودرو بر اساس پلتفرم B0 که از جانب «نیسان-رنو» تأمین شده، ساخته شده است و بیش از ۵۰۰ قطعه منحصر به فرد دارد.
با نگاه به داخل ساندرو و ایکسری آشکار است که این دو خودرو بر روی یک پلتفرم ساخته شدهاند و طراحی و ارگونومی آنها بسیار شبیه به یکدیگر است تا جایی که ستون فرمان، نمایشگر لمسی و طراحی کلی داشبورد دو خودرو به هم شباهت دارد. بااینحال داخل ایکسری بهتر از استپوی به نظر میرسد .
صندلیهای جلوی استپوی همان صندلیها لادا هستند که درنتیجه در رانندگیهای طولانی موجب خستگی میشوند. همچنین کیفیت متریال داخلی لادا و رنو هم یکسان است
سیستم تعلیق و فرمان لادا اما هیچ تغییرات ساختاری نسبت به رنو ندارد و هر دو در این زمینه یکسان هستند.
درحالحاضر، خودروسازی لادا در مالکیت رنو فرانسه فعالیت میکند. باتوجهبه اینکه برند داچیای رومانی هم زیرمجموعهی رنو است، بسیاری از محصولات امروزی لادا ازنظر پلتفرم و تجهزات فنی به داچیا وابسته هستند.
انتهای پیام/