به گزارش «خودروشناس»، این برند آلمانی امیدوار است بتواند از پلتفرم خودروی برقی اختصاصی MEB برای میلیون ها خودروی برقی تا سال 2025 استفاده کند.
در حالی که شاید خودروسازان اولین خودروهای برقی خود را با ضرر عرضه کنند، احتمالا فولکس واگن در این زمینه از همه جلوتر باشد. گزارش شده است که این برند برای خودروهای برقی آینده اش از طرح قیمت گذاری TDI خود پیروی خواهد کرد. به عنوان مثال، جتا 1.8T SE مدل 2015 در ایالات متحده 19815 دلار قیمت دارد در حالی که همتای دیزلی آن یعنی جتا TDI SE قیمت 24895 دلاری دارد.
افزایش قیمت این خودرو در مقایسه با مدل بنزینی جتا حدود 25 درصد است. یک خودروی برقی 25 هزار دلاری قبل از اعتبار مالیاتی 7500 دلاری، می تواند بی سابقه بوده و قدرت نفوذ بی سابقه ای برای فولکس واگن در میان مجموعه کوچک خودروهای برقی امروز فراهم سازد. این ایده از شعار فولکس واگن یعنی "خودروهای برقی برای میلیون ها نفر، نه میلیونرها" گرفته شده است.
فولکس واگن تاکنون مجموعه ای از کانسپت های خودروی برقی را معرفی کرده اما هنوز مشخص نیست که کدام یک به ایالات متحده راه می یابند. تاکنون مدل های هاچ بک ID، کراس اوور ID Crozz، مینی بوس ID Buzz و سدان ID Vizzion این خودروساز معرفی شده اند. فولکس واگن تنها تولید ID Buzz کانسپت و فروش آن در ایالات متحده را تایید کرده است. هاچ بک ID اولین خودروی برقی این برند برای بازار اروپا خواهد بود. گمان می رود یک خودروی برقی مبتنی بر کراس اوور ID Crozz کانسپت نیز در ایالات متحده عرضه شود.
انتهای پیام/