به این ترتیب دهمین ماه متوالی کاهش فروش خودرو در چین رقم خورد. در این ماه تعداد ۹۸/ ۱ میلیون دستگاه خودرو در این بازار به فروش رسید. کاهش فروش خودرو در ماه آوریل در حالی به ثبت رسید که در ماه مارس ۲/ ۵ درصد و در ماه فوریه نیز این کاهش برابر با ۱۴ درصد بوده است.
دو عامل عمده که موجب روندکاهشی بازار خودرو در این مدت برای نخستینبار پس از دهه ۹۰ میلادی شده است را میتوان جنگ تجاری فلجکننده میان پکن و واشنگتن و نیز کاهش رونق اقتصادی در این کشور دانست. دولت در راستای تحریک خریداران، طرحی را برای کاهش مالیات اجرایی کرده است. با این حال کارشناسان میگویند که خریداران کماکان خرید خود را با امید به اجرای سیاستهای کارآمدتر کاهش دادهاند.
انتهای پیام/