به گزارش «خودروشناس»، براساس اعلام خودروساز ایتالیایی، این سوپراسپرت هیجان انگیز با زمان 6 دقیقه و 79/44 ثانیه موفق به ثبت یک رکورد جهانی تازه در پیست مشهور نوربرگرینگ در بین تمام اتومبیل های تولیدی شده است.
همانطور که پیداست برای نامگذاری محصول جدید لامبورگینی از نشان سنتی SV همراه با پسوند J (مخفف Jota) استفاده شده و طبق برنامه 900 دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
نسخه خاص این اتومبیل نیز به نام SVJ 63 در گردهمآیی Concours d’Elegance در پبل بیچ به نمایش درآمد که دلیل نامگذاری آن بزرگداشت سال تأسیس لامبورگینی یعنی سال 1963 اعلام شده است. به همین دلیل تنها 63 دستگاه از مدل SVJ 63 ساخته خواهد شد.
جدیدترین عضو خانواده اونتادور نیروی خود را از پیشرانه V12 تنفس طبیعی به قدرت 770 اسببخار در 8500 دور در دقیقه و گشتاور 720 نیوتنمتر در 6750 دور در دقیقه کسب میکند.
وزن خالی این اتومبیل در مقایسه با مدل معمولی به 1525 کیلوگرم کاهش یافته که امکان دستیابی به شتاب صفر تا صد در 8/2 ثانیه و شتاب صفر تا 200 در مدت تنها 6/8 ثانیه را برای آن فراهم کرده است.
حداکثر سرعت SVJ بیش از 350 کیلومتر برساعت و نسبت قدرت به وزن آن رقم تحسینبرانگیز 5/0 اسببخار به ازای هر کیلوگرم اعلام شده است.
در مقایسه با مدل قدیمیتر اونتادور SV شاهد افزایش نیروی عمودی در هر دو محور مدل جدید SVJ به میزان 40 درصد و بهبود ضریب پسا در آن بودهایم.
از دلایل دستیابی به این مهم میتوان به کاربرد بالههای جانبی یکپارچه در سپر جلوی جدید این اتومبیل اشاره کرد. ضمن اینکه بهینهسازی طراحی بخش بالایی بدنه، بهتنهایی حدود 70 درصد در افزایش میزان نیروی عمودی در این اتومبیل تأثیرگذار بوده است.
از دیگر تغییرات انجام شده در طراحی بدنه مدل SVJ میتوان به ورودیهای هوای جانبی بزرگتر و بهبود طراحی قسمت زیر بدنه با مولدهای جریان گردابی و ارتباط مؤثر آنها با دیفیوزر جلو و دیفیوزر عقب با آن طراحی فوقالعاده اشاره کرد.
بال عقب نیز با تقلید از لامبورگینی Veneno طراحی و ساخته شده و طرح بالچههای کناری نیز به منظور کاهش میزان تلاطم جریان هوا مورد بازنگری قرار گرفته است. علاوه بر این، مقدار چشمگیری از وزن اگزوز اتومبیل کاسته شده است.
از مهمترین اصلاحات فنی میتوان به کاربرد سوپاپ هوای تیتانیومی جدید، اصلاح کانال سرسیلندر ورودی و بهینهسازی گیربکس 7 سرعته ISR اشاره کرد. تعلیق اتومبیل نیز با استفاده از میل موجگیر قویتر و افزایش میزان ضربهگیری کمک فنرها توسط مهندسین لامبورگینی مورد تجدیدنظر قرار گرفته است.
شرکت لاستیکسازی پیرلی نوع جدیدی از تایرهای خود موسوم به P Zero Corsa را برای مدل SVJ تدارک دیده که در مقایسه با انواع قبلی از دیواره های سفتتری برخوردارند. درصورت درخواست مشتری نیز میتوان از لاستیکهای پی زیرو تروفئو R که بیشتر مناسب پیست مسابقه هستند، استفاده کرد.
همانند بسیاری از محصولات قبلی این خودروساز، SVJ به طور استاندارد دارای سه حالت رانندگی استرادا، اسپرت و کورسا بوده و حالتی به نام EGO برای انجام تنظیمات سفارشی به آنها افزوده شده است.
SVJ از سامانه های فرمانپذیری چهارچرخ لامبورگینی (LRS) و چهارچرخ متحرک سود میبرد. برای کاهش هرچه بیشتر وزن اتومبیل، امکان سفارش تجهیزاتی مانند صندلی های سبکوزن از جنس الیاف کربن و نصب آینه عقب به جای دوربین دید عقب هم وجود دارد.
بر اساس خبرهای دریافتی تمامی 900 دستگاهی که قرار است از مدل SVJ ساخته شود، با قیمتی حدود 518 هزار دلار در ایالات متحده و 407 هزار دلار در اروپا به فروش رسیدهاند.
البته قیمت این اتومبیل در صورت سفارش آپشنهای مختلف از رقمهای عنوانشده فراتر خواهد رفت. پیشبینی میشود اولین نمونه های تولیدی اونتادور SVJ از ابتدای سال 2019 به خریداران تحویل داده شوند.
انتهای پیام/