به گزارش «خودروشناس»، پیشازاین گزارشاتی منتشر شدند مبنی بر اینکه پایان عمر موتورهای دوازده سیلندر بی ام و نزدیک بوده و در نسل بعدی سری 7 خبری از این موتورهای دوستداشتنی نخواهد بود. حال مدیرعامل جدید بخش BMW M آقای «Markus Flasch» در مصاحبهای با Autoblog این گزارشها را تأیید کرده است. وقتی از وی در مورد آیندهٔ موتورهای V12 سؤال شد در پاسخ گفته است: من اعتقادی ندارم که در آینده بتوانیم مدل دوازده سیلندر جدیدی را ببینیم
این اظهارات آقای Flasch اما با بیانیهٔ قبلی رئیس بخش قوای محرکهٔ سری 7 آقای «Michael Bayer» متناقض است زیرا آقای بایر گفته بود که برای موتورهای دوازده سیلندر آیندهای متصور است و این امکان وجود دارد که این موتورها با سری بعدی قوانین آلایندگی اروپا مطابقت پیدا کنند. حال اما با تأیید مدیرعامل جدید BMW M، نسل کنونی سری 7 آخرین خودرویی محسوب میشود که به نیروگاه سنگین و قدرتمند V12 بامو مجهز است؛ اما علاوه بر حذف موتور V12، گفته شده ساخت سری 7 الکتریکی هم در برنامهٔ بامو هست.
البته این به معنای تماماً الکتریکی شدن سری 7 نیست زیرا طبق گزارشات قبلی، بسیار بعید به نظر میرسد که بامو همهٔ موتورهای درونسوزی سری 7 را با نمونههای الکتریکی جایگزین کند؛ بنابراین ممکن است نسل آیندهٔ این سدان لوکس از همان پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی مدلهای سری 2 و سری 3 استفاده کند اما بهاحتمالزیاد در پرچمدار خانوادهٔ سری 7 از نیروی الکتریسیته کمک گرفته خواهد شد. درهرحال مدیرعامل جدید BMW M اعتقاد دارد که الکتریکی شدن آیندهٔ خودروهای عملکردی است.
انتهای پیام/