به گزارش «خودروشناس»، پیشرانه این سدان مسابقهای 422 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از نسخه استاندارد آن 57 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد.
تیم اروپایی هیوندای موتور در مرکز تکنیکال Russelsheim آلمان وظیفه ارتقا این پیشرانه را بر عهده داشت و توانست با نصب سیستم جرقهزنی جدید، فیلتر هوای K&N و نصب کیت اگزوز چهارگانه بدون کاتالیزور خروجی این خودرو را ارتقا دهد. همچنین این مرکز یک خنک کننده بزرگ برای گیربکس در نظر گرفت تا این قطعه بتواند در فشارهای بالا عملکرد درستی داشته باشد. کیا برای هندلینگ بهتر این خودرو، در کنار تایرهای 19 اینچی پیرلی Trofeo R زاویه کمبر چرخها را نیز افزایش داد. کمک فنرهای استاندارد این خودرو همچنان سر جای خود هستند اما کیا در کنار آن از فنرهای Eibach Pro lowering و آنتی رول بار استفاده کرده است.
برای سیستم ترمز نیز این شرکت از ترمزهای شش پیستونه برمبو در جلو استفاده کرده اما در عقب سیستم ترمز استالندارد کیا همچنان وظیفه متوقف کردن خودرو را بر عهده دارد. از آنجا که کیا این خودرو را تنها برای استفاده در پیست توسعه داده، تجهیزات اضافی خودرو را به منظور کاهش وزن حذف کرده است. با اطلاعاتی که از گاراژ کیا در Chippenham انگلستان بدست آمده، چراغهای عقب، فومهای عایق صدا کابین، سانروف و... از این خودرو حذف شده است. برای حفظ ایمنی راننده یک رول کیج در اتاق و یک قطعه بر روی شاسی برای سختتر شدن آن بر روی خودرو نصب کردهاند.
تمام این تغییرات باعث شده تا 150 کیلوگرم کاهش وزن اتفاق بیافتد.
انتهای پیام/