به گزارش «خودروشناس»، این خودروساز اعلام کرد کروز کنترل هوشمند مبتنی بر آموزش ماشینی (ML-SCC) اولین سیستم کروز دنیا است که الگوهای راننده را در رفتار خودران خود ادغام می کند.
این سیستم بررسی می کند که راننده چه مدت پشت ترافیک می ماند، چگونه گاز می دهد و چگونگی با سرعت به تغییرات جریان ترافیکی واکنش می دهد. این سیستم هم چنین بررسی می کند رفتار راننده در سرعت های مختلف چطور تغییر می کند چرا که هیوندای در پی ارائه سیستمی است که طبیعی تر از سیستم های کروز کنترل هوشمند کنونی حس می کند.
این خودروساز در بیانیه خود اعلام کرد: "زمانی که کروز کنترل هوشمند فعال شده و خودرو عملکردی متفاوت از آن چه که رانندگان می خواهند داشته باشد، راننده تفاوت را احساس کرده و به خاطر حس نگرانی و اضطراب، استفاده از این تکنولوژی را کاهش می دهد."
زمانی که سیستم ML-SCC سطح 2.5 ارائه شود کروز کنترل انطباقی را طبیعی تر جلوه می دهد.
این سیستم اطلاعات را از دوربین و رادار خودرو جمع آوری کرده و به طور مداوم رفتار راننده را نظاره می کند و اطلاعات را به کامپیوتر خودرو می دهد.
این کامپیوتر که در واقع مغز هوش مصنوعی خودرو است اطلاعات مربوط را از داده ها به دست آورده و به واسطه الگوریتم آموزش ماشینی دسته بندی و مورد استفاده کروز کنترل قرار می دهد.
هیوندای اعلام کرده این سیستم به طور مداوم راننده را نظاره می کند تا بیس تر از سبک رانندگی او بیاموزد و ادعا می کند که این سیستم اختصاصا برنامه نویسی شده تا از آموزش الگوهای رانندگی ناایمن پیش گیری کرده و اعتبار و ایمنی را افزایش دهد.
انتهای پیام/