توناله بخشی از یک تکامل است که در آلفارومئو با الکتریکی سازی خودروها در حال وقوع است.
با شروع از ظاهر خودرو، توناله کاملاً به کانسپت مشابهی که در سال 2019 رونمایی شد، نزدیک است و ویژگی های اسپرت مشابه و نورپردازی بیرونی دارد. چراغ های جلو ماتریس کامل LED و چراغهای عقب LED نشانه ها را حفظ می کنند. مدل تولیدی به جای دوربین از آینه های جانبی واقعی بهره می برد.
اولین مدل پلاگین آلفا مبتنی بر تکامل پلتفرم FCA قرار گرفته است که توسط جیپ رنگید و کامپس نیز استفاده می شود، اگرچه آلفارومئو خاطرنشان می کند که سیستم تعلیق، فرمان و معماری الکترونیکی کاملاً جدید هستند.
در داخل، توناله به شدت بر روی راننده با ویژگی های برجسته از جمله پانل ابزار 12.3 اینچی "تلسکوپی"، فرمان جمع و جور با شکل اسپرت و پدال های تعویض دنده آلومینیومی و صفحه نمایش لمسی اصلی 10.25 اینچی متمرکز شده است.
یک حالت تمام الکتریکی وجود دارد زیرا توناله اولین آلفارومئو است که یک پیشرانه هیبریدی پلاگین با استاندارد Q4 AWD دریافت می کند. این موتور چهار سیلندر 1.3 لیتری توربوشارژ مولتی ایر با ژنراتور تسمه استارتر ولتاژ بالا (BSG)، گیربکس شش سرعته اتوماتیک، موتور الکتریکی 90 کیلووات (121 اسب بخار) در محور عقب و 15.5 کیلووات ساعت لیتیوم را ترکیب می کند. قدرت کل سیستم 272 اسب بخار است اما مهمتر از آن، برد تمام الکتریکی 30 مایل (48 کیلومتر) تخمین زده شده است.